Богородица благоуханный цвет

Празднования: 3, 6, 16 апреля.
На иконе «Неувядаемый цвет» («Благоуханный цвет») Пресвятая Богородица держит Своего Божественного Сына на правой руке, а в левой руке у Нее — цветок белой лилии. Этот цветок символически знаменует неувядаемый цвет девства и непорочности Пречистой Девы, к Которой так и обращается Святая Церковь: «Ты еси Корень девства и Неувядаемый Цвет чистоты». Время появления в России этого образа неизвестно. Название «Неувядаемый Цвет» («Благоуханный цвет»)связано с песнопениями, посвященными Богоматери. На некоторых списках вместо лилий изображены розы или другие цветы. Списки иконы «Неувядаемый цвет» («Благоуханный цвет») прославились в Москве, Воронеже и других местах Русской Церкви. Перед иконой «Неувядаемый Цвет» молятся о замужестве, вразумлении при выборе будущего супруга.

Икона Неувядаемый цвет

Издревле в молитвословиях встречается символическое сравнение Пресвятой Богородицы с «неувядаемым, благоуханным цветом». Также наименование Богородицы «Неувядаемый цвет» восходит к канону Иосифа Песнописца. А происхождение иконы «Неувядаемый цвет» связано с Афоном: по склонам Святой горы росли цветы-бессмертники, считавшиеся символом чистоты. Появление этой иконы относят к XVI — XVII векам. На Русь икона попадает через паломников в XVII — XVIII веках. Один из первых почитаемых списков иконы «Неувядаемый цвет» появляется в Московском Свято-Алексиевском монастыре, стоявшим на месте храма Христа Спасителя в начале XVIII столетия. Вероятно, в это же время или несколько ранее такие же иконы появляются в других храмах Центральной и Южной России. Большинство из них было привезено с Афона. Русские иконописцы обращались к этому образу сравнительно редко. Греческого письма, по всей ведомости, и та икона, которая находится в храме «Утоли мои печали».

Перед иконой «Неувядаемый Цвет» молятся прежде всего о том, чтобы сохранить себя в чистоте и праведности, а так же о вразумлении при выборе будущего супруга, о том, чтобы выйти замуж. Обращаются и с молитвой при горестях в семейной жизни.

Тропарь
Радуйся, Богоневесто, жезле тайный, Цвет Неувядаемый процветший, радуйся, Владычице, Ею же радости наполняемся и жизнь наследствуем.
Иконе Божией Матери «Неувядаемый цвет» («Благоуханный цвет») посвящено замечательное стихотворение, автор которого нам, к сожалению, неизвестен.
Пускай по мне злорадствуют в аду,
И жар геенны душу обжигает.
К Святей Твоей иконе припаду,
Моя Отроковице Преблагая!
О, Цвете несказанной чистоты!
Душа моя к Тебе взывает стоном:
Заступнице моя, когда б не Ты,
К кому б еще прибегнул недостойный?
Мой верный Ангел, далеко стоя,
Скорбит и плачет о моем лукавстве.
Не оттолкни ж, Владычице моя,
Когда пойду, убогий, по мытарствам.
О, как предстану я пред Судьей?
(Замри, душе, заранее рыдая)
О, Дева, будь поддержкою моей,
Пред Ним моим последним Оправданьем.
Рыдай, душе, покуда время есть,
Откуда ложь, откуда зло — не знаю.
За Сына Твоего готов на крест,
И сам же, окаянный, распинаю.
Моя Царица, Радости моя,
Хоть Ты меня не осуди, наставив,
И пусть мне ад. И из геенны я
Тебя благословлю, о, Пресвятая.
Этот нечасто встречающийся в российских храмах образ горячо любим верующими людьми. Молитва перед иконой «Неувядаемый цвет» («Благоуханный цвет») помогает людям в «нашествии печали», при потере близких людей, в состоянии одиночества. Во всех этих случаях Божия Матерь помогает обрести духовные силы для преодоления испытаний, продолжения жизни, исполнения христианского долга. Одной из самых проникновенных молитв, обращенных к этой иконе Пресвятой Богородицы, является акафист.

14 августа Русская православная церковь отметила Медовый Спас и Происхождение (изнесение) Честных Древ Животворящего Креста Господня. Заходя в православный храм в праздничные дни, мы видим, как он преображается. Особую торжественность таинству происходящего придает благоукрашение храмов растениями. Вот и вчера наши храмы выглядели особенно красиво. Мы часто можем увидеть это великолепие в церквях: в рождественские дни пределы и иконы украшены еловыми и сосновыми веточками, а весной и летом – вербами, цветами, ветками березы…

Не многие знают, что украшение храмов является предметом изучения многих исследователей, журналистов, богословов и др. В трудах Зарины Туаевой, Ольги Есиповой, Анны Чернышовой можно найти много интересного… Они пишут, что традиция украшать православные храмы цветами, ветвями деревьев, травами берет свое начало в глубокой древности. В наши дни это уже целое искусство. В столичных храмах для создания цветочных шедевров специально приглашают профессиональных флористов. Но зачастую обходятся своими силами и, надо сказать, бывает, что флористы-любители ни в чем не уступают специалистам.
Какой же смысл таит в себе благоукрашение церквей?
Цветочное оформление храма помогает создать ощущение праздника, указывает на значимость отмечаемого Церковью события, подчеркивая глубокий духовный смысл богослужения. Красота растений напоминает человеку о совершенстве небесном, о Райском саде. Святитель Лука (Войно-Ясенецкий) говорил: «Благоухание цветов – это фимиам Богу. Цветы – кадильницы».
Растения чаще всего ставят около иконостаса, у царских врат, украшают ими особо почитаемые или праздничные иконы, плащаницу, подсвечники, выносные крест и свечу…
Обычай украшать храм пахучими еловыми веточками – западного происхождения. Вечнозеленая ель является символом древа жизни. В рождественском оформлении преобладают и белые цветы – символ чистоты. Веточками вербы украшают иконы в Вербное воскресенье. После Крестопоклонной недели в растительных композициях доминируют цветы красных оттенков – в знак приближающихся Страстей Христовых. Для пасхального оформления характерны яркие красно-оранжевые тона, они отражают ликование, наполняющее сердца православных христиан в этот день. Часто на Пасху выкладывается приветствие из цветов — «Христос Воскресе!». Нарядно и торжественно украшаются церкви на храмовый (или престольный) праздник.

На Троицу украшение храмов пышное и многоцветное. Все иконы обрамляются зеленью (ветками березы, скошенной луговой травой) и цветами (садовыми, полевыми), которые не только радуют глаз, но и распространяют аромат свежести. Атмосфера этого дня прекрасно передана в романе «Лето Господне» Ивана Шмелева: «Мы идем все с цветами. У меня ландышки, и в середке большой пион. Ограда у Казанской зеленая, в березках. Ступеньки завалены травой так густо, что путаются ноги. Пахнет зеленым лугом, размятой сырой травой. В дверях ничего не видно от березок, все задевают головами, раздвигают. Входим как будто в рощу. В церкви зеленоватый сумрак и тишина, шагов не слышно, засыпано все травой… Лики икон, в березках, кажутся живыми – глядят из рощи. Березки заглядывают в окна, словно хотят молиться. Везде березки: они и на хоругвях, и у Распятия… На амвоне насыпано так густо, что диакон путается в траве…».
Откуда берут цветы и зелень? Их выращивают в монастырских, церковных оранжереях и на участках, принимаются и приношения от прихожан. Какие именно цветы? Пионы и розы, ирисы и ромашки, хризантемы и гладиолусы, ландыши, примулы – они не должны «кричать», а подчеркивать красоту икон и благоговение верующих. Однако не все растения используют в убранстве храма. Исключены багульник, полынь, пижма, табак, так как источают горький и резкий аромат. Неуместны колючие травы, ветки кустарников (боярышник, терновник) и «магические» травы, упоминаемые в заговорах и заклинаниях (плакун-трава, кувшинка (одолень-трава) и другие). Украшая храм, выбирают достаточно простые формы – симметричные букеты и гирлянды, сплетенные из цветов.
И все-таки цветы в храме призваны не только радовать глаз. Они стоят в назидание. Вот что писал Иоанн Кронштадский: «Можно еще учиться смирению при виде красоты и нежности у цветов и их скорого увядания… Хороши и нежны цветы, но нечем им гордиться: они не свои, а Божьи, и притом скоро увядают… Точно так же и красивые люди и величественные мужи, как цветы полевые и стройные дерева, — ничем не могут похвалиться: Божие творение их тело, ничего в нем нет у них своего,… о душе и говорить нечего, она такая же вся Божия…».
Марина Александрова Фото: Марк Поликашин

Икона Богородицы

Кондак 1

Взбранной Воеводе и Заступнице Всемилостивой, заступающей нас от враг видимых и невидимых; ведущей вся тайныя души нашей и покрывающей немощи наша благоуханием милосердия Сына Своего, благодарственное приносим пение. Ты же, о, Мати Света, не остави нас, погибающих, из глубины греховней зовущих: Радуйся, Мати Божия, Цвете Благоуханный!

Икос 1

Архангел Гавриил послан бысть к праведней Анне, егда та в скорби неплодства своего возопи ко Господу из глубины сердечныя, и благовести ей радость велию, глаголюще: «Ус­лышана молитва твоя, слезы же твои пред Богом внидоша, и се родиши Дщерь, о Нейже возблагословятся вся колена земная». Сему радостному обетованию чудящеся, возопием Преблагословенней:

Радуйся, благоуханием чудеснаго рождества Твоего осененная;

Радуйся, от царскаго корене Иоакимом произращенная;

Радуйся, от архиерейскаго рода Анною рожденная;

Радуйся, прародителей наших от тли смертныя свободившая;

Радуйся, поношение безчадства разрешившая;

Радуйся, слезы матери Твоея в радость претворившая;

Радуйся, рождеством Своим отраду в дом отчий принесшая;

Радуйся, великое рождшим Тя утешение;

Радуйся, всему миру наслаждение;

Радуйся, исполнительница Отцева обетования;

Радуйся, падшаго Адама воззвание;

Радуйся, слез Евиных избавление;

Радуйся, Мати Божия, Цвете Благоуханный.

Кондак 2

Видяще праведнии родители Твоя, яко три лета исполнишася от рождества Твоего, восхотеста совершити делом обетование свое Богу, да принесут Тя в дар Ему. Сего ради созваша в Назарет вся сродницы своя от царскаго и архиерейскаго рода, пригласиша же и лик чистых дев, да со свещи горящими провождают Тя, яко же предрече Писание: «Приведутся Царю девы в след Ея, приведутся в веселии и радовании, введутся в храм Царев». И тако молишеся вси о Тебе Богу, воспеша Ему: Аллилуиа.

Икос 2

Разум Небесный открывая, Богоотроковице, благоволила еси, преодеяна быти еси со славою и красотою многою, да исполнится на Тебе Давида праотца Твоего предречение: «Предста Царица одесную Тебе, в ризах позлащенных одеяна, приукрашена». Егда же, яко Невеста Божия одеяна была еси и вся ко всечестному введению Твоему достойно устроишася, поведоста Тя родители Твоя, яко трехлетнюю агницу, во Иерусалим, воспевши Тебе тако:

Радуйся, Пречистый храм Спасов, ко храму законному стопы Своя направившая;

Радуйся, преодеянная в рясны златыя девства и чистоты;

Радуйся, преукрашенная во вся доброты небесныя ;

Радуйся, дщи Царева, всю славу девственную внутрь Себе имущая;

Радуйся, дочернюю радость всему миру несущая;

Радуйся, сосуде, Богом избранный и освященный;

Радуйся, чистоту смиреннаго сердца к горнему устремившая;

Радуйся, вместилище и храме духа Божия;

Радуйся, невесто Божия, предстати одесную Небесному Жениху грядущая;

Радуйся, с девственными лики ко Господу приведенная;

Радуйся, с горящими светильники ко храму препровожденная;

Радуйся, благодатная, Господь с тобою;

Радуйся, Мати Божия, Цвете Благоуханный.

Кондак 3

Силою Божественною укрепляемый, с небесных высот великий архангел во град Назарет прииде, и обрете Святую Деву в молитве и чтении книжнем пребывающую, со страхом велиим рече: «Радуйся, Благодатная, Господь с Тобою! … и се зачнеши и родиши Сына, наречеши имя ему – Иисус! И будет Великий и Сын Всевышнего наречется!». Ты же, смиренная рабо Господня, прием с кротостию обетование Божие, рекла к бесплотному: «Да будет ми по глаголу твоему!». Мы же, недостойнии, зрящие велие таинство совершаемое, во умилении взываем о Тебе Богу нашему: Аллилуиа.

Икос 3

Имущи богоприятную Дева утробу, востече во град Иудов к южице своей. Елисавет же исполнися Духа Свята, возопи гласом велиим, глаголя: «Откуда мне сие, да прииде мати Господа моего ко мне?». О, Пречистая, Духом Святым освященная, посети и нас немощных и убогих, вознеси молитвы наша, яко дым кадильный ко престолу Бога-Сына твоего, да преисполнены благодати Его речем Ти:

Радуйся, благоухание Христова смирения;

Радуйся, Пречистая Дево, всех дев чистейшая;

Радуйся, чистото недосягаемая и кротосте неизреченная;

Радуйся, во смирении Своем возвеличенная;

Радуйся, яко призре Господь на смирение твое;

Радуйся, благодатная, ликуй ныне и веселися, яко Господь с Тобою;

Радуйся, благословенная, слыши ныне и приклони ухо Твое;

Радуйся, обрадованная, яко благословенна Ты в женах;

Радуйся, препрославленная, яко велия слава Твоя на небесах;

Радуйся, кроткая агнице, яко возве­селится о Тебе весь собор ангельский;

Радуйся, богоизбранная отроковице, яко спасется Тобою весь род человеческий;

Радуйся, боготканную порфиру от пречистыя плоти Твоея Слову Божию исткавшая;

Радуйся, Мати Божия, Цвете Благоуханный.

Кондак 4

Буря суетных помышлений людских не возможет поколебати тишины душевней Чистой Девы, в вертепе, посреде твари безсловесной ожидающей явления обетованного Богомладенца. Мы же, сорадуяся с Нею имеющему быти и зрящи таковое исполнение предреченнаго, в умилении сердечнем поем Богу: Аллилуиа.

Икос 4

Слышаша пастырие ангелов, поющих плотское Христово пришествие, и текше, яко к Пастырю, видят Сего, яко агнца непорочна, и поклонишася Ему, и принесоша дары своя яко Владыце и Богу. Пренепорочней же поюще, реша:

Радуйся, благоуханием рождества Сына Божия осиянная;

Радуйся, храме Бога Живаго;

Радуйся, жилище Духа Святаго;

Радуйся, Спасителя мира рождшая;

Радуйся, вскормившая Силу Божию, во плоти явленную;

Радуйся, Агнца и Пастыря Мати;

Радуйся, видимых врагов устрашение;

Радуйся, неви­димых врагов мучение;

Радуйся, райских дверей отверзение;

Радуйся, твердое веры утверж­дение;

Радуйся, светлое благодати познание;

Радуйся, от всех бед скорое избавление;

Радуйся, Мати Божия, Цвете Благоуханный.

Кондак 5

Богосветлая звезда возсия, егда прииде Духом в Церковь святый старец Симеон, и исполнися духа пророческаго, многая рече о Божественнем Младенце. И, обратив взор к Марии, Матери Его, рече: «Се, лежит Сей на падение и на возстание многим во Израиле, и в знамение пререкаемое. И Тебе Самой оружие печали пройдет душу, егда узриши Сына Твоего на Кресте пригвождена». Мы же, с трепетом взирая на кротость и смирение Божией Матери, зовем о ней Богу: Аллилуиа.

Икос 5

Видя Тя Сын Твой и Бог, при Кресте стоящу с воз­любленным учеником Своим, глаголаше: «Жено, се сын Твой», и ученику: «се, Мати твоя», всыновляя Тебе вся верующия в Него. Мы же, яко общницы скорби и страданий Сына Твоего, имуще в Тебе благую заступницу, на Тя все упо­вание возлагающе, вопием Ти:

Радуйся, благодатная Дево, у креста Сына Своего страдавшая;

Радуйся, агнице, рождшая Агнца, вземшаго грехи мира;

Радуйся, Мати Бога нашего, величайшую скорбь о Сыне претерпевшая;

Радуйся, кроткая, се Сын Твой возстанет тридневен, поправ жало смерти;

Радуйся, подательнице Божественной благодати верующим в Сына Твоего;

Радуйся, душ наших спасение и телес наших исцеление;

Радуйся, усыновившая нас при Кресте Сына Своего по слову Его;

Радуйся, нежности матерния вечный кладезю;

Радуйся, возлюбившая искупленных Кровию рожденнаго от крови Твоей;

Радуйся, Твоим предстательством вся благая желания наша скоро исполняющая;

Радуйся, Твоими молитвами пред Богом нас заступающая;

Радуйся, грешных споручнице, неотступно о них пред Богом предстательствующая;

Радуйся, Мати Божия, Цвете Благоуханный.

Кондак 6

Проповеданный пророками Крест Господень явися яко лествица, небес достигающая, возводя всех от земли на высоту небесную, да тамо обитати нам вкупе с лики ангельскими. О Тебе же, Владычица, сей Страшной Тайне послужившей, благодарным сердцем вопием Богу: Аллилуиа.

Икос 6

Возсиял еси свет Воскресшего Сына Твоего, о, Пресветлая Мати, и во мрачных удолиах ада, и на грешней земле, и по всей вселенней, прощение, и избавление благовествуя, подавая надежду спасаемым, благодарно взывающим тако:

Радуйся, благоухание Божественныя Тайны;

Радуйся, вместившая Невместимаго;

Радуйся, родившая плоть Богом рожденнаго;

Радуйся, Богородице, о восстании Рождества Твоего;

Радуйся, молитвами Своими преклоняющая волю Его к прошениям нашим;

Радуйся, радость всему миру приносящая;

Радуйся, крепкое восстание падшим;

Радуйся, матернею Своею любовью покрывающая немощи наша;

Радуйся, молитвами Твоими нас спасающая и от скорбей избавляющая;

Радуйся, козни бесовские противу нас разрушающая;

Радуйся, хранительнице верным и утверждение;

Радуйся, помощнице наша и похвало;

Радуйся, Мати Божия, Цвете Благоуханный.

Кондак 7

Хотя прославити образ Твой, Богородице Дево, Сын Твой и Бог наш, воочию всех излил от него неисчерпаемое чудес море, в нем же вси, погружающиися с верою и упованием, приемлют благодать исцелений и, благодарящее Господа, со страхом и любовию умиленно вопиют Ему: Аллилуиа.

Икос 7

Дивна показа Господь дела Своя в Пречистей Матери Своей. Сего ради, хотя прославити святую икону Твою «Благоуханный Цвет» во граде Измаиле, благоволи в день Царственных страстотерпцев возвратити вспять чудодейственный образ Твой, сохраненный верными в суровые дни гонений на святую Церковь, да вси зрящие чудо сие благодарным сердцем вопиют Ти таковая:

Радуйся, благоухание заступления Твоего чрез икону Свою нам явившая;

Радуйся, тою паче надеяния милосердие Свое нам подающая;

Радуйся, образом Твоим чудеса преизобильно источающая;

Радуйся, явлением Твоея иконы вся люди просвещающая;

Радуйся, тою новое знамение благодати в Церкви Христовой являющая;

Радуйся, яко на икону Твою взирающее, истинней Бого­родице покланяемся;

Радуйся, гонимых и обидимых скорая заступнице;

Радуйся, печали наша утоляющая и от всякой болезни нас исцеляющая;

Радуйся, миро благовонное, от иконы Твоея излиянное;

Радуйся, вретище скорби нашея растерзающая;

Радуйся, вечною радостию нас одевающая;

Радуйся, яко сохра­няемся Твоим благоволением;

Радуйся, Мати Божия, Цвете Благоуханный.

Кондак 8

Странно и сумнительно неверующим слышати, о, преславная Мати Царя Небесного, како на Твой образ вернии людие очима своима взирающе, от скорбей избавляются и от бед сохраняются. Буди же нам Всеблагая Ходатаица о спасении нашем, да вечно славим Тя со всеми святыми, вопиюще Богу: Аллилуиа.

Икос 8

Весь путь наш житейский слезами горести исполненый, искушений несть числа. Изнемогаем, Владычице, под грузом грехов наших. Ты же умилосердись над нами, Дево Пренепорочная, от пути тяжкого изнемогающими и упокоения в тихой пристани чающими, да славословим Тя, Всемилостивую Заступницу нашу, зовуще:

Радуйся, мира Христова благоухание;

Радуйся, Дево, сияющая светом Божественным;

Радуйся, радосте, просвещающая благодатию души верных;

Радуйся, утолительнице печалей;

Радуйся, утешение скорбящих;

Радуйся, питательнице алчущих;

Радуйся, нагих одеяние;

Радуйся, земли нашей освящение;

Радуйся, вдов защитительнице;

Радуйся, сирот покровительнице;

Радуйся, бедствующим помощнице;

Радуйся, болящих целительнице;

Радуйся, Мати Божия, Цвете Благоуханный.

Кондак 9

Всякое естество ангельское восхваляет Тя, Богородице, у престола Бога Сына Твоего предстоящую и за вся христианы молящуюся. Мы же, людие Твои, молитв действо разумеюще, к чудотворному образу Твоему с любовию притекаем и Богу прилежно вопием: Аллилуиа.

Икос 9

Ветии многовещании недоумевают познати Божественную тайну Твоего Приснодевства, Богородице, ниже могут изъяснити силу чудотворную, от икон святых Твоих проистекающую во исцеление недужных и на всякую пользу душевную и телесную человеком изрядную. Мы же, благочестно Приснодеву Тя исповедающе, достойно хвалим славный, Владычице, иконы Твоея праздник, верно покланяемся образу Твоему святому и с любовию вопием:

Радуйся, благоухание целомудрия нам показавшая;

Радуйся, богоневесто, Свет рождшая божественный и превечный;

Радуйся, Мати и Дево Преблагословенная;

Радуйся, сиянием пречистыя души Твоея всю землю просветившая;

Радуйся, чистотою телесе Твоего вся небеса возвеселившая;

Радуйся, матерей присное радование;

Радуйся, едина Преблагословенная в женах;

Радуйся, ангелов славо, столп и утверждение православия;

Радуйся, небесных непрестанное удивление;

Радуйся, земных всерадостное поклонение;

Радуйся, неувядаемый цвете духовныя чистоты и святости;

Радуйся, заступнице наша всемилостивая ;

Радуйся, Мати Божия, Цвете Благоуханный.

Кондак 10

Спасения залог даровася нам святая и всечестная икона Твоя, ибо издревле и доныне, яко прорекла еси евангелисту Луце, со всяким образом Твоим сила Божия благодатно пребывает, чудесы преславными веру в нас утверждает, недужныя безмездно врачует и на путь спасения души наша приводит; да зовем прославльшему имя Твое во всей вселенней Царю Небесе и земли: Аллилуиа.

Икос 10

Стена необоримая и покров буди нам, о, всепетая Мати, сопротив ополчений враг видимых и невидимых, ризою Твоею нас защити от всяких бед и болезней. Сего ради, припадающе к чудотворному образу Твоему, на тебе едину по Бозе надежду спасения возлагаем и зовем Ти сице:

Радуйся, благоуханием молитв Твоих нас осеняющая;

Радуйся, от путей погибельных нас удаляющая;

Радуйся, на всякую истину верных наставляющая;

Радуйся, духа болезни и уныния отгнание;

Радуйся, духа разума и крепости стяжание;

Радуйся, врагов силою Божиею посрамляющая;

Радуйся, советы нечестивых разоряющая;

Радуйся, вся лютыя недуги врачующая;

Радуйся, от смерти духовныя нас избавляющая;

Радуйся, слезами Твоими грехи наша омывающая;

Радуйся, радостию духовною нас дивно насыщающая;

Радуйся, милости неиссякаемый источниче;

Радуйся, Мати Божия, Цвете Благоуханный.

Кондак 11

Пение наше смиренное, от полноты любви и усердия Тебе приносимое, не презри, Чистая, и не отврати от нас лика Твоего, но помози, заступи и помилуй искупленных кровию Сына Твоего, да зовем спасающему нас Тобою Богу: Аллилуйа.

Икос 11

Светозарною лучею благодатного упования явися в земли Бессарабии честный образ Твой, именуемый верными «Благоуханный Цвет». Егда же времена смутныя и безбожныя наста в стране нашей, и отступиша мнози от Бога и Церкви Его, верни же в напасти сей сущии, молящиися пред иконою Твоею, Владычице, велие утешение и отраду светлую обретаху, в надежде укрепляемии, яко привременнии дни сии лукавии. Егда же чаяние сие исполнишася, людие с веселием воспеша Ти хвалу сицевую:

Радуйся, Церкви Христовой пресветлое украшение;

Радуйся, православия в стране нашей утверждение;

Радуйся, верных отрадо и всему миру утешение;

Радуйся, неверных вразумление и просвещение;

Радуйся, отчаянных надеждо и всех скорбящих радосте;

Радуйся, печалей наших утоление и болезней наших исцеление;

Радуйся, иноков наставнице и в миру живущим путиводительнице;

Радуйся, всеблагая о нас пред Богом заступнице;

Радуйся, яко молитвами Твоими спасаемся;

Радуйся, яко покровом Твоим от всякой напасти избавляемся;

Радуйся, молитвы наша во благо исполняющая;

Радуйся, скорби наша в радость претворяющая;

Радуйся, Мати Божия, Цвете Благоуханный.

Кондак 12

Благодать Божия, присуще иконе Твоей, Благоуханным Цветом нареченной, влечет к ней всех скорбящих и обремененных, яко не тщетны отходят от сего источника Твоих милостей и щедрот, в скорбех отраду, в напастех защиту и в болезнях цельбу неоскудно обретающе от Чудотворного Образа Твоего, вопиют благих подателю Богу : Аллилуиа.

Икос 12

Поюще чудеса Твоя, Богородице, проповедуем милости, прославляем щедроты Твоя неисчетныя и, припадая к чудотворному образу Твоему, молим Тя, Владычице, лика Своего от страны нашея не отврати и всем приходящим к чудотворному образу и милости от Тебе ожидающим во благое вся прошения исполни, да вси воспоем Ти сице:

Радуйся, благоухание Божиих щедрот и милости;

Радуйся, радосте наша Пресвятая;

Радуйся, Царице наша Преблагая;

Радуйся, купино неопалимая;

Радуйся, лествице небесная;

Радуйся, Царица горних и дольних;

Радуйся, Владычице ангелов и человеков;

Радуйся, Мати Света Невечерняго;

Радуйся, свеще неугасимая;

Радуйся, звездо незаходимая;

Радуйся, сияющая Божественною Славою;

Радуйся, грешных споручнице;

Радуйся, Мати Божия, Цвете Благоуханный.

Кондак 13

О, Всепетая Мати, Божественная славо и красото небесе и земли, неисчерпаемое чудес море, заступнице рода христианского и покрове обители нашея. Прими недостойное, от сокрушенного сердца возносимое к Тебе моление; яви нам до конца Твое милосердие: в скорби и напасти не остави нас сирых, и в час смертный Твоим теплым предстательством причастники вечного блаженства сотвори, да спасении Тобою, с лики ангельскими вопием Богу: Аллилуиа.

(Сей кондак читается трижды, затем икос 1 и кондак 1)

Молитва 1-я

О, Пресвятая Госпоже Владычице Богородице! Вышши еси всех ангел и архангел, и всея твари честнейшая, помощница еси обидемых, ненадеющихся надеяние, убогих заступнице, печальных утешение, алчущих кормительнице, нагих одеяние, больных исцеление, грешных спасение, христиан всех поможение и заступление! О, Всемилостивая Госпоже, Дево Богородице Владычице, милостию Твоею спаси и помилуй богохранимую страну нашу, власти и воинство ея, и вся православные христианы, ризою Твоею честною защити: и умоли, Госпоже, из Тебе без семене воплотившегося Христа Бога нашего, да препояшет нас силою Своею свыше на невидимые и видимые враги наша. О, Всемилостивая Госпоже, Влыдычице Богородице, воздвигни нас из глубины греховныя и избави нас от глада, губительства, от труса и потопа, от огня и меча, от нахождения иноплеменных и междоусобныя брани, и от напрасныя смерти, и от нападения вражия, и от тлетворных ветр, и от смертоносныя язвы, и от всякого зла. Подаждь, Госпоже, мир и здравие рабом Твоим, всем православным христианам, и просвети им ум и очи сердечнии, еже ко спасению: и сподоби ны, грешныя рабы Твоя, царствия Сына Твоего, Христа Бога нашего: яко держава Его благословенна, и препрославлена, со Безначальным Его Отцем, и с Пресвятым, и Благим, и Животворящим Его Духом, ныне и присно, и во веки веков, Аминь.

Молитва 2-я

О, Пресвятая Дево – Мати Господа, Царице небесе и земли, вонми многоболезному воздыханию душ наших, призри с высоты святыя Твоея на нас с верою и любовью поклоняющихся пречистому образу Твоему, се бо грехми погружаемии и скорбми обуреваемии, взирая на Твой образ, яко живей Ти, сущей с нами, приносим смиренныя моления наша. Не имамы бо ни иныя помощи, ни инаго предстательства, ни утешения, токмо Тебе, о, Мати всех скобящих и обремененных. Помози нам, немощным, утоли скорбь нашу, настави на путь правый нас заблуждающих, уврачуй и спаси безнадежных, даруй нам прочее время живота нашего в мире и тишине проводити. Подаждь христианскую кончину и на Страшнем Суде Сына Твоего явися нам милосердая Заступница, да всегда поем, величаем и славим Тя, яко благую заступницу рода христианскаго со всеми угодившими Богу. Аминь.

17:27, 02 ноября 2019, ПАИ

15 ноября в Псков в Свято-Троицкий кафедральный собор будет доставлена чудотворная икона Божией Матери «Благоуханный цвет» по благословению митрополита Псковского и Порховского Тихона. Об этом Псковскому агентству информации сообщили в пресс-службе Троицкого собора.

Встреча иконы состоится в 16:00. Также сообщается, что поклониться святыне можно будет: 15 ноября с 16:00 до 21:00, 16 ноября с 8:00 до 21:00 и 17 ноября с 8:00 до 21:00

«Пред святым образом будут регулярно совершаться молебны с чтением акафиста», — добавили в пресс-службе.

Икона «Благоуханный цвет» была написана в XIX веке жителями города Измаил Георгием и Марией, а затем в 1937 году икона подарили монастырю Константина и Елены. В 1962 году храм был закрыт, а братия распущена. Чудотворная икона каким-то образом попала в Преображенский собор Болграда в связи с чем и уцелела. Монастырь был вновь открыт в 2001 году, а в 2004 году по благословению митрополита Одесского и Измаильского Агафангела образ Божьей Матери вернулся на свое прежнее место в монастыре. К этому же году относился первый зафиксированный случай мироточения этой иконы. Но главным свидетельством ее чудодейственной силы являются случаи исцеления людей, приложившихся к ней.

По словам отца Сергия, измаильский образ Богородицы «Благоуханный цвет» единственный в своем роде на территории Украины. Самый известный из списков этой иконы находился в кафедральном соборе Воронежа, есть и в храмах Греции.

Пред иконой Пресвятой Богородицы «Благоуханный Цвет» молятся о чистоте помыслов, о сохранении чистой и праведной жизни, о разрешении семейных проблем, при различных жизненных невзгодах, телесных и душевных болезнях и при потере цели в жизни.

Чудотворная икона Божией Матери «Благоуханный цвет» будет принесена в Троицкий собор 15 ноября по благословению Высокопреосвященнейшего Тихона, митрополита Псковского и Порховского.

Встреча иконы состоится 15 ноября в 16:00, сообщили Псковской Ленте Новостей в Троицком соборе.

Поклониться святыне можно будет 15 ноября с 16:00 до 21:00, 16 и 17 ноября с 8:00 до 21:00. Перед святым образом будут регулярно совершаться молебны с чтением акафиста.

Икона «Благоуханный цвет» была написана в XIX веке жителями города Измаила Георгием и Марией, которые в 1937 году подарили икону монастырю Константина и Елены. В 1962 году храм был закрыт, а братия распущена. Чудотворная икона каким-то образом попала в Преображенский собор Болграда, а связи с чем и уцелела. Монастырь был вновь открыт в 2001 году, а в 2004 году по благословению митрополита Одесского и Измаильского Агафангела образ Божьей Матери вернулся на свое прежнее место в монастыре. К этому же году относился первый зафиксированный случай мироточения этой иконы. Но главным свидетельством ее чудодейственной силы являются случаи исцеления людей, приложившихся к ней. Интересно, что данная разновидность образа Богородицы, прототипом которой стала икона «Неувядаемый цвет» греческих иконописцев, не часто встречается в православных храмах Украины и России. Самый известный из списков этой иконы находился в кафедральном соборе Воронежа, есть и в храмах Греции.

Пред иконой Пресвятой Богородицы «Благоуханный Цвет» молятся о чистоте помыслов, о сохранении чистой и праведной жизни, о разрешении семейных проблем, при различных жизненных невзгодах, телесных и душевных болезнях и при потере цели в жизни.

Известно, что икона «Благоуханный цвет» помогает при заболеваниях ног, при лечении бесплодия, онкологических заболеваний, помогает в деторождении и воспитании детей, способствует семейному благополучию молящихся перед ней.

Постоянно образ находится в Свято-Констанитино-Еленинском Измаильском мужском монастыре Измаила Одесской епархии.