Порт артурская икона

Порт-Артурская икона "Торжество Пресвятой Богородицы"

Порт-Артурская икона «Торжество Пресвятой Богородицы»

Порт-Артурская икона Божией Матери «Торжество Пресвятой Богородицы»

Празднование 16 августа в день перенесения Нерукотворного образа Иисуса Христа

Описание

Образ был изготовлен точно в соответствии с видением матроса Феодора (см. ниже). На нем эмалированной вязью написано: «В благословение и знамение торжества христолюбивому воинству Дальней России от святых обителей Киевских и 10000 богомольцев и друзей.» Образ вместе с резной рамой составлял 2 аршина 1 1/2 вершка (ок. 149 см) в высоту и 1 1/2 аршина (ок. 107 см) в ширину. Размеры иконы без рамы: высота — 1 3/4 аршина (ок. 124 см), ширина — 1 аршин 1 1/2 вершка (ок. 77 см).

История

Возможно Порт-Артурская икона Божией Матери — первая чудотворная икона явленная в XX веке.

За два месяца до начала Русско-Японской войны 1904-1905 годов, 11 декабря 1903 года, в Киево-Печерскую Лавру, в Дальние пещеры, пришел поговеть из Бессарабской губернии старик-матрос Феодор, участник обороны Севастополя. Он поведал что усердно молился о русском флоте в Порт-Артуре (ныне Люйшунь в Китае) и однажды во сне ему было видение: стоящая спиной к заливу моря Пресвятая Богородица, держащая в руках продолговатый плат с сиреневой каемкой, на котором был запечатлен Нерукотворный лик Спасителя. Хитон Божией Матери был синим, а верхнее одеяние — коричневым. Обе стопы Ее попирали обнаженные и отточенные обоюдоострые мечи. С правой стороны над ликом Богородицы находился Архистратиг Михаил, с левой — Архангел Гавриил. Над Нею ангелы держали в облаках царскую корону, увенчанную перекрещивающимися радугами с крестом наверху. Еще выше Бесплотные Силы поддерживали облака, на которых восседал Господь Саваоф; над ним была надпись по сиянию: «Да будет едино стадо и един Пастырь». Богородица успокоила пораженного страхом матроса и сказала ему:

«России предстоит вскоре очень тяжелая война на берегах далекого моря. Многие скорби ожидают ее. Напиши образ, что видишь сейчас, и отправь его в Порт-Артур. Если образ Мой утвердится в стенах города, то Православие восторжествует над язычеством и русское воинство получит победу, помощь и покровительство».

Затем ослепительно-белый, необычайной красоты свет озарил комнату старца и видение исчезло .

С началом Русско-Японской войны в феврале 1904 года были собраны добровольные пожертвования на изготовление иконы по пятаку с человека. Написание образа доверили известному киевскому живописцу П. Ф. Штронде который отказался от гонорара и работал около четырех недель, под личным надзором матроса Феодора. На Страстной седмице при громадном стечении народа образ был освящен и отправлен в Санкт-Петербург, на попечение адмирала Владимира Павловича Верховского.

Верховский мог с легкостью сразу направить икону по назначению, но промедлил и стал выставлять икону на всеобщее обозрение в Санкт-Петербурге, заказал с нее список. Лишь летом 1904 года икона была доставлена на Дальний Восток. Святая императрица Мария Феодоровна поручила доставку иконы в Порт-Артурский собор начальнику Тихоокеанской эскадры вице-адмиралу Н. И. Скрыдлову, который также медлил с этим. По прибытии во Владивосток вице-адмирал обратился к императрице с просьбой о разрешении временно поставить икону во Владивостокском кафедральном соборе. 2 августа во Владивостоке была получена телеграмма о согласии и в тот же день икону в кафедральном соборе принял епископ Владивостокский Евсевий. Активные военные действия в осажденном Порт-Артуре и отсутствие свободных кораблей не давали доставить икону по назначению.

Многие верующие выражали недоумение и неудовольствие промедлением. С иконы было снято несколько копий, как фотографических, так и живописных. Все их пытались доставить в Порт-Артур, но безуспешно. В октябре, узнав о судьбе иконы, 50-летний делопроизводитель императорской охоты, отставной ротмистр лейб-гвардии Уланского Её Величества полка, участник Русско-Турецкой войны 1877—1878 годов, Николай Николаевич Фёдоров взялся доставить подлинную икону в осажденную крепость по благословлению своего духовника, праведного Иоанна Кронштадтского. 7 ноября он прибыл во Владивосток. 21 ноября был совершён молебен, икона помещена в футляр и доставлена на пароход, а во Владивостоке оставлен список на медной доске в натуральную величину.

В начале января 1905 года была получена телеграмма от Фёдорова, где сообщалось, что икона в Порт-Артур доставлена не была, и крепость к тому моменту была уже сдана японцам. Икона была переправлена в ставку главнокомандующего и находилась в его походной церкви. Святой Иоанн Кронштадтский объяснял поражение России в этой войне небрежением к святыне.

В мае 1905 года икона вернулась в Успенский собор Владивостока. Во Владивостокской епархии при владыке Евсевии праздник иконы «Торжество Пресвятой Богородицы» отмечался 16 августа в связи с днем Спаса Нерукотворенного Образа. Несмотря на сомнения некоторых иерархов в каноничности иконы, ее почитание стало распространяться все шире.

После закрытия и разрушения Владивостокского собора судьба иконы оставалась неизвестной долгое время.

17 февраля 1998 года паломники в Иерусалим обнаружили икону в антикварном магазине. Деньги на выкуп одолжили монахини Горненского монастыря. 6 мая того же года икона вернулась во Владивосток. После реставрации икона была отправлена в Никольский кафедральный собор города.

С начала XXI века икона стала широко почитаться покровительницей русского православного воинства и дальневосточных рубежей России. 19 июля 2007 года патриарх Алексий II благословил внести празднование иконе 16 августа в общецерковный календарь Русской Православной Церкви. Вдобавок к этому дню, во Владивостокской епархии в 2009 году были установлены празднования 17 февраля — день обретения иконы в Иерусалиме, и 6 мая — день возвращения иконы во Владивосток.

Каменный крест на русском военном кладбище защитников Порт-Артура. В киоте - Порт-Артурский образ Божией Матери.

Каменный крест на русском военном кладбище защитников Порт-Артура. В киоте — Порт-Артурский образ Божией Матери.

Поздние списки

В 1980-е годы изограф Михаил Осипенко, работая в действующем кладбищенском храме города Киржач на реставрации росписей вместе со своим братом Сергеем, обнаружил копию Порт-Артурской иконы. Это была копия, мера в меру, сделанная около 1905 года. Осипенко приступил к изготовлению списка, но тогда не довершил свою работу, но его брат написал список уже к началу 1990-х годов. В 2003 году, Михаил Осипенко вместе с супругой и детьми возобновили работу и в феврале того же года икона была готова.

Тогда же возникла мысль исполнить завет Богородицы и доставить икону в Люйшунь. Хотя китайские власти несколько стеснили планы верующих — иеромонах Георгий должен был ехать в светской одежде, икона была перевезена в упакованном виде, а крестный ход пропустили только для совершения поминовения оборонявших крепость Порт-Артура, — задуманное удалось исполнить. На Порт-Артурском русском военном кладбище, где ранее по повелению святого императора Николая II был установлен шестиметровый каменный памятный крест, 9 мая перед иконой была совершена панихида и краткий молебен о спасении России. В киот каменного креста, на место разобранной мозаичной Казанской иконы Божией Матери, была поставлена специально изготовленная и освящённая копия Порт-Артурской иконы. Сам же список Осипенко был самолетом возвращен в Россию и передан в Свято-Троицкий Измайловский собор Санкт-Петербурга.

Храмы

  • Храм в г. Владивостоке на Гамарника (с 2003)
  • Храм в п. Хасане (строится с 2008)
  • Храм в г. Кургане (с 2012)
  • Храм в г. Владивостоке на мысу Чуркина (временный храм с 2013)
  • Храм в исправительной колонии № 27 п. Волчанец (с 2013)

Литература

  • Владивостокские епархиальные ведомости, 1 сентября 1904, № 16-17; 15 января 1905 года, № 2; 15 мая 1905 года, № 10.
  • Мальковский, В. Н., Сказание об иконе «Торжество Пресвятыя Богородицы», 1906.
  • Пикуль, И. В., Смирнова, Н. С., сост., Отвергнутая победа: Порт-Артурская икона «Торжество Пресвятой Богородицы» в Русско-Японской войне, СПб., М.: Диоптра, 2003, 352 с.

Использованные материалы

  • «История Порт-Артурской иконы Божией Матери «Торжество Пресвятой Богородицы,» официальный сайт Синодального Отдела Московского Патриархата по взаимодействию с Вооруженными Силами и правоохранительными учреждениями:
  • Мизь, Н. Г., «»Порт-Артурская” икона Пресвятой Богородицы,» официальный сайт Владивостокской епархии:
  • Страницы сайта Леушинского подворья:
    • — «Рассказ матроса о Порт-Артурской иконе Божией Матери»
    • — «Рассказ иконописца о создании Порт-Артурской иконы»
    • — Беловолов, Геннадий, прот., «Исполнение завета Божией Матери,» Русь Державная, 2003, № 6 (108).
  • «Памяти павших хасанских героев,» Победа.ru по данным Русской линии, 23 апреля 2008:

«Рассказ матроса,»

Икона Богородицы

Кондак 1

Избранней от всех родов Заступнице нашей и Царице, покровом Своея благости покрывающей пределы земли Дальнероссийския, благодарственная пения приносим Ти, раби Твои, Богородице. Ты же яко Всемилостивая Владычице, от всяких нас бед спаси и вечных мук свободи, да радующеся зовем Ти: Радуйся, Царице Препрославленная, пределы Дальнероссийския земли милостию Своею не оставляющая.

Икос 1

Ангелов Творец избра Тя, Владычице, к благодатному человеков спасению и дарова Тя, помощницу православным людям, избавляющую нас от хинских нашествий, от глада и всяких напастей и житие наше устрояющее во всяком благочестии и чистоте. Темже и мы воспоминающе таковое о людях Твое благопромышление, со благодарением вопием Ти сице:

Радуйся, неприступнаго Божества селение;

Радуйся, непрестанное людей удивление.

Радуйся, достоянию Твоему помощь и заступление;

Радуйся, ходатаице нашего спасения.

Радуйся, благодатное от нужд избавление;

Радуйся, несокрушимый щите воинов наших.

Радуйся, мечи и броня их неуязвимая;

Радуйся, врагов поражение и устрашение.

Радуйся, Царице Препрославленная, пределы Дальнероссийския земли милостию Своею не оставляющая.

Кондак 2

Видяще Пресвятая Владычице, скорби сердечныя, муки душевныя и искреннее покаяние людей Твоих, благоволила еси явити икону Твою, в благословение и знамение торжества христолюбивому воинству Дальней России. Мы же к ней припадающе с верою и сокрушенным сердцем, из глубины души вопием Богу: Аллилуиа.

Икос 2

Разум небесный даровася инокам и богомольцем земли Киевския, наставити их соорудити икону Пресвятыя Богородицы, и нарещи ю «Порт-Артурской», хотя видети ю Дальнероссийскою Вратарницею и Соратницею христолюбивому воинству нашему. Темже со умилением вопием Тебе таковая:

Радуйся, от града Киева пришедшая к нам в заступление;

Радуйся, православней веры утверждение.

Радуйся, почитания святых икон освящение;

Радуйся, хинскаго зловерия обличение.

Радуйся, гордыни их низложение;

Радуйся, скорбь нашу в радость претворяющая.

Радуйся, демонские полки побеждающая;

Радуйся, несумненною надеждою нас увеселяющая.

Радуйся, Царице Препрославленная, пределы Дальнероссийския земли милостию Своею не оставляющая.

Кондак 3

Сила Вышняго и благодать Владычицы укрепляше в видении некоего человека и подвигни е к собиранию средств для написания Ея Пречистаго образа. И иже с верою дерзающе о Господе, приступи к труду и исполняя повеление Богородицы, обрете подаяния от великаго множества иноков и богомольцев. И помощию Богоматере, сооруди икону и воззва к Богу: Аллилуиа.

Икос 3

Имея благоутробное промышление о людях Дальнероссийския земли, в видении явила волю Свою, Владычице: да приемлют икону Мою христолюбивии вои Порт-Артура и Тоя помощию одолеют злочестивых хинов! Темже и мы вопием:

Радуйся, молитвеннице неусыпающая ко Христу Богу, и на милость Его к нам приклоняющая;

Радуйся, чрез благочестивых людей славу чудес Твоих грешным открывающая.

Радуйся, гнев Божий предстательством Твоим от нас отводящая;

Радуйся, Державная Скоропомощнице, во дни тяжких испытаний спасающая.

Радуйся, Материнским покровом Твоим от несчастий нас сохраняющая;

Радуйся, от рова погибели безнадежных милосердием Твоим исхищающая.

Радуйся, от нашествия иноплеменных землю нашу сохраняющая;

Радуйся, всемилостивая услышательнице молений наших в скорби и обстояниях.

Радуйся, Царице Препрославленная, пределы Дальнероссийския земли милостию Своею не оставляющая.

Кондак 4

Бурю смятений и брань врагами воздвигнутую в стране нашей утолити потщастеся благочестивыя людие града Киева, исполняя повеление Богоматере, не обинулися послати икону Твою в осажденную Квантунскую волость, яко щит и победное знамение над супостаты, вопия Богу: Аллилуиа.

Икос 4

Слышавше православные людие, яко икона Царицы Небесной, шествоваше через многие грады и веси и богомольцы в великом множестве стекахуся сретати и поклонятися Ей, в молитвах со слезами умиления испрошати стране нашей на враги одоление, от глада и пагубы избавление, мира умирение. Темже и мы вопием к Преблагословенней:

Радуйся, горняго мира украшение;

Радуйся, долъняго мира заступление.

Радуйся, Дщи благословенная Отца Небеснаго;

Радуйся, Сына Предвечнаго неискусомужняя Родительнице.

Радуйся, Божественныя благодати Подательнице;

Радуйся, телес наших безмездная Целительнице.

Радуйся, душ наших к Царствию горнему Путеводительнице;

Радуйся, от вечныя смерти наша Свободительнице.

Радуйся, Царице Препрославленная, пределы Дальнероссийския земли милостию Своею не оставляющая.

Кондак 5

Боготечная звезда явися, Твоя, Богомати, икона, всю страну Российскую от запад бо до восток обтекающая лучами чудес Твоих, осиявающая блуждающих во тьме неверия и к покаянию их приводящая, тьму недуг и скорбей отгоняющая и наставляющая на путь спасения всех с верою к Тебе прибегающих и вопиющих к Богу: Аллилуиа.

Икос 5

Во дни лютых скорбей и злых обстояний явила еси, Владычице, велию милость обретением честныя иконы Твоея «Порт-Артурския», да вси с верою молящеся пред нею приимут здравие и душ спасение. Сего ради и мы, прославляя милосердие Твое неизреченное, усердно вопием Ти сице:

Радуйся, светило незаходимое, светом истиннаго богопознания нас просвещающее;

Радуйся, Вратарнице, двери райския верным отверзающая.

Радуйся, неистощимый источниче святыни;

Радуйся, многотекущая реко Божественныя благостыни.

Радуйся, грехов наших очищение;

Радуйся, кающихся грешников с Богом примирение.

Радуйся, добрые обеты приемлющая;

Радуйся, благим начинаниям способствующая.

Радуйся, Царице Препрославленная, пределы Дальнероссийския земли милостию Своею не оставляющая.

Кондак 6

Проповедует Церковь Христова чудеса Твоя, Богородительнице, и несть града или страны идеже не совершашеся Тобою действо силы Божия: во избавление, спасение, просвещение и исцеление людей христоименитых, наипаче же чрез иконы Твоя святыя обыкла чудотворити, изливающи от них бездну милосердия и щедрот бедствующему человеческому роду. Сего ради славословяще Тя, Сыну Твоему и Богу нашему вопием: Аллилуиа.

Икос 6

Возсияла еси, от Истиннаго Солнца правды, Дево Богоотроковице, Твоя святая икона «Порт-Артурская», достигшая града Владивостока и явися яко звезда пресветлая: просвещающая помраченныя очи и окамененныя сердца и влагающая разумение судеб Божиих христоименитым людям. Темже с ними и мы вопием:

Радуйся, яко о Тебе радуется ангельский собор;

Радуйся, яко о Тебе торжествует человеческий род.

Радуйся, яко Твоя слава превосходит похвалы земныя и небесныя;

Радуйся, Радосте наша, услаждающая скорбныя сердца к Тебе отверстыя.

Радуйся, благая Заступнице, на помощь к нам ускоряющая;

Радуйся, залог спасительный нам в иконе Твоей даровавшая.

Радуйся, град Владивосток пришествием Своим от врагов сохранявшая;

Радуйся, перенесением иконы Твоея в Порт-Артур, победу России обещавшая.

Радуйся, Царице Препрославленная, пределы Дальнероссийския земли милостию Своею не оставляющая.

Кондак 7

Хотя человек некий исполнити Волю Божию, и доставити в осажденную варварами крепость, икону Пресвятыя Богородицы «Порт-Артурскую», отправися в путь и достигши токмо града Дальняго, не обрете веры у воев наших в помощь Богоматери, и со слезами воззва к Богу: Аллилуиа.

Икос 7

Новую показа милость всех Творец и Владыка наш Господь, егда положи во гневе Своем наказати человеческий род: огнем, мечем, гладом и болезньми, и сотвори в наказание поражение русских воев и полонение безбожными японцами иконы Твоея «Порт-Артурския». Сего ради, Владычице, припадаем и усердно молим Тя: не даждь нам до конца погибнути, но двери милосердия Твоего отверзи нам, вопиющим:

Радуйся, Спасителя мира рождшая;

Радуйся, спасения нашего главизна.

Радуйся, Мати Божия, обреченная на страдание;

Радуйся, Мати милосердия, отъемлющая всякую слезу от люте страждующих.

Радуйся, слезы умиления нам подающая;

Радуйся, от страстей нас избавляющая.

Радуйся, погибающих грешников спасающая;

Радуйся, Царице небеси и земли, молитвы раб Своих приемлющая.

Радуйся, Царице Препрославленная, пределы Дальнероссийския земли милостию Своею не оставляющая.

Кондак 8

Странни и пришельцы есмы на земли сей, житие наше суетно и маловременно есть. Мы же смерти безвестное во ум никогдаже приемлем, ни помышляем о Страшнем Судищи Христове, в нем же имамы праведному Судии предстати и дати ответ о всяком деле же и слове. Темже молим Тя, Владычице, возбуди ны от сна греховнаго, да сподобимся Твоим ходатайством получить прощение грехов и во гласе радования воспевати Христу Богу: Аллилуиа.

Икос 8

Вся бывше горе, к небесным взята и земных не оставляеши, Пресвятая Богородице, святым Твоим предстательством и имаши велие дерзновение к Сыну Твоему и Богу нашему. Темже утверди в мире глубоце православных житие и вся полезная даруй рабом Твоим, да величающе воспеваем Ти:

Радуйся, умным очесем нашим горький и страшный час смертный представляющая;

Радуйся, на кийждо день, аки уже на последний жития нашего взирати нас научающая.

Радуйся, любити мир и яже в мире нам воспрещающая;

Радуйся, пристрастие к тленному богатству из сердца нашего искореняющая.

Радуйся, славы человечи, аки тени преходящия искати нам возбраняющая;

Радуйся, яко сладчайшее Имя Господа Иисуса Христа усты непрестанно произносити и в уме держати нас побуждаеши.

Радуйся, яко от празднословия, многоглаголания, паче же от кощунства нас удерживаеши;

Радуйся, яко Твое за нас ходатайство сильно есть пред Богом, еже не вверженными быти нам во тьму кромешную.

Радуйся, Царице Препрославленная, пределы Дальнероссийския земли милостию Своею не оставляющая.

Кондак 9

Всякое естество ангельское удивися великому делу Твоего милосердия, Господи, егда во дни гневнаго посещения Своего, не хотя дати погибнути до конца православней России, дарова державную Заступницу народу православному, невидимо сопребывающу и слышащу Тебе поющих: Аллилуиа.

Икос 9

Витии суемудрии, непросвещеннии светом истиннаго богопознания поклонишася златому тельцу. Сего ради гневное Божие посещение всему миру зряще, мы же грешнии смиренно молим Тя, Владычице, умилостиви Создателя, преложити гнев Свой праведный на милость и помиловати нас вопиющих:

Радуйся, Твоея помощи и заступления никогдаже нас лишаеши;

Радуйся, ум наш, помраченный небрежением, светлым Твоим покровом озаряеши.

Радуйся, душевныя наши раны спасительным елеем умащаеши;

Радуйся, из рова беззаконий наших рукою Твоея помощи исхищаеши.

Радуйся, греховный сон душевныя нашея лености отрясаеши;

Радуйся, душевное умиление и сердечное сокрушение в нас рождаеши.

Радуйся, к покаянию и исправлению нас возбуждаеши;

Радуйся, яко всем твориши спастися, в державный Твой покров прибегающим.

Радуйся, Царице Препрославленная, пределы Дальнероссийския земли милостию Своею не оставляющая.

Кондак 10

Спасти хотя люди Дальнероссийския земли погибающих во тьме неверия, Пресвятая Богородице, в путь управи некия иноки во Святый Град поклонения ради Иерусалимских святынь и тамо на Крестнем Пути, у места реченнаго Лифостратон, благоволила явити милость Свою обретением честныя иконы Твоея «Порт-Артурской», темже и мы с ними радостно вопием Богу: Аллилуиа.

Икос 10

Не благоволила еси икону Твою, Владычице, прежде возвратати в пределы земли Дальнероссийския, но утешила сестры обители Горненския Своим посещением и в ней пребывше три месяцы, якоже первее у сродницы Своей Елисаветы, и ныне обновлением иконы Своея воистину показа, Богородице, стену милосердия и щедрот христолюбивым людям неложно обещав покров Своея благости в воссоздании Российския страны, да врата адова не одолеют Православныя Церкве Христовы. Сего ради припадаем к вновь обретенной иконе Твоей «Порт-Артурской» и радостно вопием Ти сице:

Радуйся, Российския страны покрове и ограждение;

Радуйся, Дальнероссийския земли забрало и похваление.

Радуйся, православныя Церкве столп и утверждение;

Радуйся, всякия святыни защито и поклонение.

Радуйся, сущих в пленении освобождение;

Радуйся, за правду гонимых дерзновение.

Радуйся, за веру страдавших терпение;

Радуйся, от глада и болезней наше спасение.

Радуйся, Царице Препрославленная, пределы Дальнероссийския земли милостию Своею не оставляющая.

Кондак 11

Пением хвалебным и благодарственным молением вновь сретают икону Твою, Владычице, «Порт-Артурскую», Святитель Божий, священницы, монаси и людие града Владивостока, яко зарю солнечную и непостыдную Надежду свою. И мы все упование на Тя возложивше, радостно вопием Богу: Аллилуиа.

Икос 11

Святый Убрус Сына Своего, яко светообразный омофор невидимо простираеши над нашею землею, Владычице, нечестия безлунную ночь прогоняющи, зарю же пакибытия возсиявающи, да в радости немолчно зовем:

Радуйся, воистину в Солнце облеченная;

Радуйся, венцем от звезд увязенная.

Радуйся, рясны златыми преиспещренная;

Радуйся, красото неизреченная.

Радуйся, теплото солнца любезнейшая;

Радуйся, Свете невечерний ангелов и человеков.

Радуйся, темныя демонския полки далече отгоняющая;

Радуйся, тьму неверия просвещающая.

Радуйся, Царице Препрославленная, пределы Дальнероссийския земли милостию Своею не оставляющая.

Кондак 12

Икона Твоя благодати причастная, яко сокровище драгоценное Церкве Христовы от Тебе, Богородице, подадеся, в ней бо обещалася еси пребывати с нами до скончания века, рекши к первописанней иконе Твоей: с нею Моя благодать и сила! Веруем, Пречистая, яко не оскудеет глагол сей и во иконе Твоей «Порт-Артурской», на всяцем месте и зде с нами пребываеши, идеже верно поется Сыну Твоему и Богу хвалебная песнь: Аллилуиа.

Икос 12

Поюще Твоя чудеса, бывшая в древняя и настоящая времена, хвалим Тя, Владычице, и усердно припадаем к иконе Твоей «Порт-Артурской», с любовию лобызаем ю и яко присно сущей с нами молим Ти ся: милостиво воззри на ны, Мати Божия, и якоже ныне зрим Тя на иконе изображенную, тако сподоби нас узрети Тя в грозный час смертный от руки диаволи нас исхищающую и в Царствие Небесное приводящую державною десницею Твоею, да Тебе благодарственно воззовем:

Радуйся, Церкве небесныя и земныя украшение;

Радуйся, по Бозе наше первое прибежище и утешение.

Радуйся, девства честный покрове и ограждение;

Радуйся, во святом житии верных утверждение.

Радуйся, в Царствие Небесное любящим Тя ходатайствуеши вхождение;

Радуйся, от власти лютаго миродержца уповающих на Тя избавление.

Радуйся, на воздушных мытарствах, славящих Тя избавление.

Радуйся, нам райских врат отверзение.

Радуйся, Царице Препрославленная, пределы Дальнероссийския земли милостию Своею не оставляющая.

Кондак 13

О, Всепетая Мати, рождшая всех святых Святейшее Слово, от ангел восхваляемая на небеси, от человек воспеваемая на земли! Призри на смиренное наше моление пред пречистым Твоим образом и вся полезная даруй рабом Твоим, да спасаемии Тобою, вопием Богу: Аллилуиа.

(Сие чтется трижды; тоже Икос 1 и Кондак 1)

Молитва ко Пресвятей Богородице

О, Пресвятая Госпоже Дево Богородице, превысшая Херувимов и Серафимов и Святейшая всех святых! Припадая к святей иконе Твоей, смиренно молимся: вонми гласу моления нашего, виждь скорби, виждь беды наша, и яко любвеобильная Мати, потщися на помощь нам беспомощным, умоли Сына Твоего и Бога нашего: да не предаст земли нашей на поругание варваров, да не погубит нас за беззакония наша, но явит человеколюбно нам милость Свою. Испроси нам, Владычице, у благости Его: телесное здравие и душевное спасение, мирное житие и земли плодоносие, воздуха благорастворение и благословение свыше на вся благая дела и начинания наша. И якоже древле милостиво явила нам икону Свою «Порт-Артурскую», яко защитницу земли Дальнероссийския, но за неверие и неблагоговение к святыням церковным язычниками плененную, тако и ныне припадаем к вновь обретенному Твоему образу и приносим наше усердное молитвословие.

О, Царице Всепетая! Простри ко Господу богоносныя руце Твоя, имиже Богомладенца Иисуса Христа носила еси и умоли Его избавити нас от всякого зла. Яви, Владычице, милость Твою нам: болящия исцели, скорбящия утеши, бедствующим помози и сподоби нас благочестно житие земное совершити, христианскую кончину получити и Царствие Небесное наследити, Матерним Твоим ходатайством к Рождшемуся от Тебе Христу Богу нашему. Емуже со Безначальным Его Отцем и Пресвятым Духом, подобает всякая слава, честь и поклонение, ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Порт-Артурская икона Божией Матери «Торжество Пресвятой Богородицы».

Порт-Артурская_икона_Божией_Матери_

Судьба Порт-Артурской иконы Божией Матери неотделима от истории России начала двадцатого века. Образ был написан в тысяча девятьсот третьем году. Случилось это так. За два месяца до начала Русско-Японской войны в Киевско-Печерскую лавру пришёл старик-матрос. Он рассказал, что молился о русском флоте на Дальнем Востоке и потом ему было видение. Во сне к старику явилась Пресвятая Богородица. Царица Небесная стояла босыми ногами на острых мечах. В руках она держала плат с ликом Спасителя. Справа и слева от Владычицы стояло небесное вОинство. Богородица поведала старому моряку о грядущей войне, тяжёлых потерях и испытаниях. Она повелела изготовить икону, отображающую видение, и отправить её в Порт-Артур. Российская империя взяла у Китая в аренду этот стратегически важный морской порт. Там базировалась русская Тихоокеанская эскадра. Именно на Порт-Артур был направлен первый удар в русско-японской войне. Несколько раз добровольцы пытались переправить икону и её списки из Владивостока в Порт-Артур, но тщетно, вскоре крепость пала. После войны и революции об иконе ничего не было известно. В тысяча девятьсот девяносто восьмом году, в антикварной лавке Иерусалима, паломники из Владивостока случайно обнаружили этот легендарный образ. В тот же год Порт-Артурская икона вернулась на Дальний Восток.