Молитвы Ксении

Молитвы Ксении Петербургской о детях

Молитва Ксении Петербургской о даровании детей

О, святая всеблаженная мати Ксение!

Под кровом Всевышняго жившая, ведомая и укрепляемая Богоматерью, голод и жажду, холод и зной, поношения и гонения претерпевшая, дар прозорливости и чудотворения от Бога получила еси и под сенью Всемогущаго покоишься.

Ныне святая Церковь, яко благоуханный цвет, прославляет тя.

Предстояще на месте твоего погребения, пред образом твоим святым, яко живей ти, сущей с нами, молимся ти:

приими прошения наша и принеси яко престолу Милосердного Отца Небеснаго, яко дерзновение к Нему имущая,

испроси притекающим к тебе вечное спасение, на благая дела наша и начинания щедрое благословение, от всяких бед и скорбей избавление.

Предстани святыми своими молитвами перед Всемилостивым Спасителем нашим о нас, недостойных и грешных.

Помози, святая блаженная мати Ксение, младенцы светом святого Крещения озарити и печатию дара Духа Святого запечатлети, отроки и отроковницы в вере, честности, богобоязненности воспитати и успехи в учении им даровати;

болящия и недогующия исцели, семейным любовь и согласие низпосли, монашистующих подвигом добрым повизатися удостой и от поношений огради,

пастыри в крепости Духа Святого утверди, народ и страну нашу в мире и безмятежии сохрани, о лишенных в предсмертный час причащения Святых Христовых Таин умоли.

Ты наша надежда и упование, скорое услышание и избавление, тебе благодарение возсылаем и с тобо.

Славим Отца и Сына и Святого Духа, ныне и присно и во веки веков.

Аминь.

Молитва ксении петербургской о здоровье детей

В этом разделе представлены молитвы, с которыми можно обратиться к Ксении Петербургской с просьбой о даровании детей и о их здоровье.

Выберите нужное из меню:

  • Молитвы :
    • О даровании детей
    • О здоровье детей

Все молитвы подряд:

Молитва Ксении Петербургской о даровании детей

О, святая всеблаженная мати Ксение!

Под кровом Всевышняго жившая, ведомая и укрепляемая Богоматерью, голод и жажду, холод и зной, поношения и гонения претерпевшая, дар прозорливости и чудотворения от Бога получила еси и под сенью Всемогущаго покоишься.

Ныне святая Церковь, яко благоуханный цвет, прославляет тя.

Предстояще на месте твоего погребения, пред образом твоим святым, яко живей ти, сущей с нами, молимся ти:

приими прошения наша и принеси яко престолу Милосердного Отца Небеснаго, яко дерзновение к Нему имущая,

испроси притекающим к тебе вечное спасение, на благая дела наша и начинания щедрое благословение, от всяких бед и скорбей избавление.

Предстани святыми своими молитвами перед Всемилостивым Спасителем нашим о нас, недостойных и грешных.

Помози, святая блаженная мати Ксение, младенцы светом святого Крещения озарити и печатию дара Духа Святого запечатлети, отроки и отроковницы в вере, честности, богобоязненности воспитати и успехи в учении им даровати;

болящия и недогующия исцели, семейным любовь и согласие низпосли, монашистующих подвигом добрым повизатися удостой и от поношений огради,

пастыри в крепости Духа Святого утверди, народ и страну нашу в мире и безмятежии сохрани, о лишенных в предсмертный час причащения Святых Христовых Таин умоли.

Ты наша надежда и упование, скорое услышание и избавление, тебе благодарение возсылаем и с тобо.

Славим Отца и Сына и Святого Духа, ныне и присно и во веки веков.

Молитва о здоровье детей Ксении Петербургской

О препростая образом жития своего, бездомная на земли, наследнице же обителей Отца Небеснаго, блаженная страннице Ксение!

Якоже прежде к надгробию твоему недужнии и скорбнии припадавшии и абие утешениями исполняемии, сице ныне и мы (имена), обуреваемии тлетворными обстоянии, тебе прибегающе, с надеждою просим:

помолися, благая небошественнице, дабы исправилися стопы наша по словеси Господню к деланию заповедей Его,

и да упразднится богоборное безбожие, пленившее град твой и страну твою, повергающее нас, многогрешных, в смертное братоненавидение, гордое самовозбешение и хульное отчаяние.

О, блаженнейшая Христа ради, посрамившая суемудрость века сего, испроси у Творца и Подателя всяческих благ даровати нам смирения, кротости и любве в сокровище сердца нашего,

веры в укрепление молитвы, надежды в покаянии, крепости в многотрудном житии, милосерднаго исцеления души и тела нашего, целомудрия в супружестве и благопопечения о ближних и искренних своих,

всего жития нашего обновление в чистительней бане покаяния, яко да всехвально воспевающе память твою, прославим в тебе чудодействующаго, Отца и Сына и Святаго Духа, Троицу Единосущную и Нераздельную во веки веков.

Молитвы блаженной Ксении Петербургской

Тропарь, глас 7 *

Нищету́ Христо́ву возлюби́вши,/ безсме́ртныя трапе́зы ны́не наслажда́ешися,/ безу́мием мни́мым безу́мие ми́ра обличи́вши,/ смире́нием кре́стным си́лу Бо́жию восприя́ла еси́./ Сего́ ра́ди дар чудоде́йственныя по́мощи стяжа́вшая,/ Ксе́ние блаже́нная, моли́ Христа́ Бо́га// изба́витися нам от вся́каго зла покая́нием.

Перевод: Нищету Христову возлюбив, сейчас ты наслаждаешься Бессмертной Трапезой, обличив безумие мира своим мнимым безумием, крестным смирением ты приняла силу Божию. Потому дар чудодейственной помощи заслужившая, Ксения блаженная, моли Христа Бога об избавлении нашем от всякого зла через покаяние.

Кондак, глас 3

На земли́ я́ко стра́нна пребы́вши,/ о Небе́снем же оте́чествии воздыха́ющи,/ юро́да от бу́йих и неве́рных,/ прему́дра же и свя́та от ве́рных познава́ешися,/ и от Бо́га сла́вою и че́стию венча́ешися,/ Ксе́ние мужеу́мная и богоу́мная,/ сего́ ра́ди зове́м ти:// ра́дуйся, я́ко по стра́нствии земне́м в дому́ О́тчем водворя́ешися.

Перевод: На земле пребывая как странница, о Небесном же Отечестве тоскуя, юродивой ты считалась у неразумных и неверующих, премудрой же и святой почитаешься верующими, и венчаешься славой и честью от Бога, Ксения, имеющая совершенный разум и Богоумная, потому взываем к тебе: «Радуйся, так как после земного странствия ты водворяешься в доме Отчем».

Молитва 1-я *

О, свята́я всеблаже́нная ма́ти Ксе́ние! Под покро́вом Всевы́шняго жи́вшая, ведо́мая и укрепля́емая Богома́терию, глад и жа́жду, хлад и зной, поноше́ния и гоне́ния претерпе́вшая, дар прозорли́вости и чудотворе́ния от Бо́га прия́ла еси́ и под се́нию Всемогу́щаго поко́ишися. Ны́не Свята́я Це́рковь, я́ко благоуха́нный цвет, прославля́ет тя. Предстоя́ще на ме́сте твоего́ погребе́ния, пред о́бразом твои́м святы́м, я́ко живе́й ти, су́щей с на́ми, мо́лимся ти: приими́ проше́ния на́ша и принеси́ их ко Престо́лу Милосе́рдаго Отца́ Небе́снаго, я́ко дерзнове́ние к Нему́ иму́щая. Испроси́ притека́ющим к тебе́ ве́чное спасе́ние, на блага́я дела́ и начина́ния на́ша ще́дрое благослове́ние, от вся́ких бед и скорбе́й избавле́ние. Предста́ни святы́ми твои́ми моли́твами пред Всеми́лостивым Спаси́телем на́шим о нас, недосто́йных и гре́шных. Помози́, свята́я блаже́нная ма́ти Ксе́ние, младе́нцы све́том Свята́го Креще́ния озари́ти и печа́тию да́ра Ду́ха Свята́го запечатле́ти, о́троки и отрокови́цы в ве́ре, че́стности, богобоя́зненности и целому́дрии воспита́ти и успе́хи в уче́нии им дарова́ти; боля́щия и неду́гующия исцели́, семе́йным любо́вь и согла́сие низпосли́, мона́шествующим по́двигом до́брым подвиза́тися удосто́й и от поноше́ний огради́, па́стыри в кре́пости Ду́ха Свята́го утверди́, наро́д и страну́ на́шу в ми́ре и безмяте́жии сохрани́, о лише́нных в предсме́ртный час причаще́ния Святы́х Христо́вых Та́ин умоли. Ты бо еси́ на́ша наде́жда и упова́ние, ско́рое услы́шание и избавле́ние, тебе́ благодаре́ние возсыла́ем и с тобо́ю сла́вим Отца́, и Сы́на, и Свята́го Ду́ха, ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Перевод: О, святая всеблаженная матерь Ксения! Под покровом Всевышнего жившая, ведомая и укрепляемая Богоматерью, голод и жажду, холод и зной, поношения и гонения претерпевшая, дар прозорливости и чудотворения от Бога ты получила и под сенью Всемогущего покоишься. Ныне святая Церковь, как благоуханный цвет, прославляет тебя. Предстоя на месте твоего погребения, пред образом твоим святым, как будто ты живая пребываешь с нами, молимся тебе: прими прошения наши и принеси их к престолу милосердного Отца Небесного, как имеющая дерзновение пред Ним; испроси прибегающим к тебе вечное спасение, на добрые дела и начинания наши щедрое благословение, от всяких бед и скорбей избавление. Предстань со святыми твоими молитвами пред Всемилостивым Спасителем нашим за нас, недостойных и грешных. Помоги, святая блаженная матерь Ксения, младенцев светом святого крещения озарить и печатью дара Духа Святого запечатлеть, отроков и отроковиц в вере, честности, богобоязненности воспитать и успехи в учении им даровать; болящих и немощных исцели, семейным любовь и согласие ниспошли, монашествующих подвигом добрым подвизаться удостой и от поношений огради, пастырей в крепости Духа Святого утверди, народ и страну нашу в мире и безмятежии сохрани, о лишенных в предсмертный час причащения Святых Христовых Тайн умоли. Ты – наша надежда и упование, скорое услышание и избавление, тебе благодарение воссылаем и с тобою славим Отца и Сына и Святого Духа, ныне и всегда, и во веки веков. Аминь.

Молитва 2-я **

О, пресла́вная свята́я блаже́нная ма́ти на́ша Ксе́ние, те́плая о нас пред Бо́гом моли́твеннице! Я́коже пре́жде к надгро́бию твоему́ припа́давшии, си́це ны́не и мы по прославле́нии твое́м к моще́м твои́м прибега́юще, про́сим: помоли́ся Го́споду, да освяти́т на́ши ду́ши и телеса́, да просвети́т ум, очи́стит со́весть от вся́кия скве́рны, нечи́стых помысло́в, лука́вых и ху́льных умышле́ний и от вся́каго превозноше́ния, го́рдости же и киче́ния, высокоу́мия же и де́рзости, от вся́каго фарисе́йскаго лицеме́рия, и от вся́каго сту́днаго и лука́ваго обы́чия на́шего; да да́рует нам и́скреннее покая́ние, сокруше́ние серде́ц на́ших, смиренному́дрие, кро́тость же и ти́хость, благогове́ние, ра́зум же духо́вный со вся́ким благоразу́мием и благодаре́нием. Утаи́вшая себе́ от му́дрых ве́ка сего́, но Бо́гу зна́емая, испроси́ же стране́ на́шей Росси́йстей от бед лю́тых избавле́ние, всего́ на́шего жития́ обновле́ние и исправле́ние, соблюди́ нас во вся́ком благочести́вом правосла́вном испове́дании ве́ры христиа́нския, я́ко да ублажа́юще тя сподо́бимся во вся дни воспева́ти, благодари́ти и сла́вити Отца́ и Сы́на и Свята́го Ду́ха, Тро́ицу Единосу́щную, Животворя́щую и Неразде́льную во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Перевод: О, преславная святая блаженная матерь наша Ксения, горячая о нас пред Богом молитвенница! Как прежде к надгробию твоему припадавшие, так ныне и мы по прославлении твоем к мощам твоим прибегая, просим: помолись Господу, да освятит Он наши души и тела, да просветит ум, очистит совесть от всякой скверны, нечистых помышлений, лукавых и хульных замыслов и от всякого превозношения, гордости и кичливости, высокоумия и дерзости, от всякого фарисейского лицемерия, и от всякого постыдного и лукавого обычая нашего; да дарует нам искреннее покаяние, сокрушение сердец наших, смиренномудрие, кротость и спокойствие, благоговение, разум духовный со всякой рассудительностью и благодарением. Утаившая себя от мудрых века сего, но Богу известная! Испроси стране нашей Российской от бед тяжких избавление, всей нашей жизни обновление и исправление, соблюди нас во всяком благочестивом православном исповедании веры христианской, чтобы мы, прославляя тебя сподобились во все дни воспевать, благодарить и славить Отца и Сына и Святого Духа, Троицу Единосущную, Животворящую и Нераздельную во веки веков. Аминь.

Молитва 3-я **

О, свята́я уго́дница Бо́жия блаже́нная Ксе́ния! При́зри ми́лостиво твои́м о́ком на нас, раб Бо́жиих (имена), честно́й твое́й ико́не уми́льно моля́щиеся и прося́щие у тебе́ по́мощи и заступле́ния. Простри́ ко Го́споду Бо́гу на́шему те́плыя твоя́ моли́твы и испроси́ душа́м на́шим оставле́ние прегреше́ний. Се бо мы се́рдцем сокруше́нным, и ду́хом смире́нным тебе́ хода́таицу ми́лостивую ко Влады́це и моли́твенницу за ны, гре́шныя, призыва́ем, я́ко ты прия́ла еси́ от Него́ благода́ть моли́тися за ны и от бед избавля́ти. Тебе́ у́бо про́сим, не пре́зри нас недосто́йных, моля́щихся тебе́ и твое́й по́мощи тре́бующих, и исходата́йствуй всем вся ко спасе́нию поле́зная, я́ко да твои́ми ко Го́споду Бо́гу моли́твами получи́вши благода́ть и ми́лость просла́вим всех благи́х Исто́чника и Даропода́теля и Бо́га Еди́наго, в Тро́ице Святе́й сла́вимаго, Отца́ и Сы́на и Свята́го Ду́ха, ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Перевод: О, святая угодница Божия, блаженная Ксения! Воззри милостиво твоим оком на нас, рабов Божиих (имена), пред священной твоей иконой со умилением молящихся и просящих у тебе помощи и заступления. Простри ко Господу Богу нашему горячие твои молитвы и испроси душам нашим отпущение согрешений. Ибо вот, мы с сердцем сокрушенным и духом смиренным тебя, ходатаицу милостивую ко Владыке и молитвенницу за нас, грешных, призываем, ведь ты приняла от Него благодать молиться за нас и от бед избавлять. Просим же тебя: не презри нас, недостойных, молящихся тебе и в твоей помощи нуждающихся, и испроси всем всё, ко спасению полезное, чтобы твоими ко Господу Богу молитвами получив благодать и милость, мы прославили Источник всех благ и даров Подателя, – Бога Единого, в Троице Святой славимого Отца и Сына и Святого Духа, ныне и всегда и во веки веков.

Личное прошение

О, на́ша вели́кая небе́сная засту́пница, свята́я блаже́нная ма́ти Ксе́ние! Испроси́ у Великодарови́того Бо́га раба́м Твои́м (имена́), с наде́ждою притека́ющим к тебе́ (содержа́ние проше́ния), и во вся́кой жите́йской нужде́ и потре́бе по́мощь и наставле́ние, от вся́ких бед и скорбе́й избавле́ние. Ами́нь.

Краткое житие

День памяти 24 января/6 февраля

После внезапной кончины мужа, умершего без покаяния, приняла крест юродства Христа ради. Как при жизни, так и после блаженная Ксения помогла множеству людей, обращавшихся к ней за помощью в устроении житейских дел и избавлении от различных бед.

Акафист святому блаженному Андрею Симбирскому, Христа ради юродивому

Конда́к 1.

Избра́нный уго́дниче и Христа́ ра́ди юро́дивый, святы́й блаже́нный о́тче Андре́е, с ю́ных ле́т по́двиг отрече́ния от бла́г жите́йских избра́вший, хвале́бное ны́не прино́сим тебе́ пе́ние, чту́ще святу́ю па́мять твою́. Ты́ же я́ко име́яй ве́лие дерзнове́ние к милосе́рдному Го́споду, от вся́ких на́с бе́д и напа́стей свободи́, да зове́м ти́:

Ра́дуйся, блаже́нне о́тче Андре́е, гра́да Симби́рска чу́дное похвало́ и заступле́ние.

И́кос 1.

Равноа́нгельнаго жития́ сподо́бился еси́, блаже́нне Андре́е, и́бо по ра́нней сме́рти благочести́вых роди́телей твои́х отве́рг еси́ ми́ра су́етное служе́ние и вся́ его́ ло́жные красоты́. Того́ ра́ди услы́ши от на́с похвалы́, тебе́ приноси́мыя:

Ра́дуйся, до́браго ко́рени о́трасль благоче́стная;

Ра́дуйся, ча́до моли́твы роди́телей боголюби́вых.

Ра́дуйся, от рожде́ния твоего́ Бо́гом избра́нный;

Ра́дуйся, по́двиг юро́дства на себя́ от о́трочества прия́вый.

Ра́дуйся, се́мя Христо́ва уче́ния в се́рдце свое́м возрасти́вый;

Ра́дуйся, вся́ кра́сная ми́ра нивочто́же вмени́вый.

Ра́дуйся, в не́мощнем телеси́ си́лу ве́лию яви́вый;

Ра́дуйся, блаже́нне о́тче Андре́е, гра́да Симби́рска чу́дное похвало́ и заступле́ние.

Конда́к 2.

Ви́дя престра́нное твое́ житие́, и́бо презре́в вся́кое о пло́ти сме́ртней попече́ние, в зно́й и сту́жу в ру́бище бы́л облаче́н, ве́рою те́плою и пла́менней ко Христу́ любо́вию согрева́емый, ве́рнии гра́да Симби́рска, ви́дя добро́ту и смире́ние твое́ и Ду́ха Свята́го стяжа́ние, воспе́ли Бо́гу: Аллилу́иа.

И́кос 2.

Ра́зум, от Бо́га тебе́ да́нный, во мни́мом безу́мии сокры́л еси́, блаже́нне; в ви́димом те́ле поко́е ду́х сво́й возбужда́я, в безгла́сии свое́м положи́л еси́ хране́ние усто́м, но непреста́нно в се́рдце свое́м моли́твы о лю́дях гре́шных Го́споду приноси́л еси́. Мы́ же, дивя́ся таково́му житию́ твоему́, взыва́ем хвале́бно:

Ра́дуйся, тя́жкий кре́ст юро́дства Христа́ ра́ди прие́мый;

Ра́дуйся, мни́мым безу́мием сия́ние благода́ти сокры́вый.

Ра́дуйся, я́ко дитя́ неразу́мное пред людьми́ яви́лся;

Ра́дуйся, горды́ни пла́мень с ма́лых ле́т в себе́ угаси́вый.

Ра́дуйся, да́р прозорли́вости по́двигом моли́твы стяжа́вый;

Ра́дуйся, да́ром си́м стра́ждущим послужи́вый.

Ра́дуйся, все́м прося́щим по́мощи ско́рое вспоможе́ние;

Ра́дуйся, блаже́нне о́тче Андре́е, гра́да Симби́рска чу́дное похвало́ и заступле́ние.

Конда́к 3.

Невозмо́жная от челове́к Го́сподом си́лою Ду́ха Свята́го соде́лается, и си́ла Бо́жия в не́мощех соверша́ется; немощны́й челове́к самоотверже́нием себе́ Христа́ ра́ди ве́чнаго врага́ попира́ет. Укрепи́, блаже́нне о́тче Андре́е, моли́твами твои́ми и на́с, в мяте́же су́етнаго жития́ сего́ изнемога́ющих, да сподо́бимся с тобо́ю в небе́сных черто́зех воспева́ти пе́снь: Аллилу́иа.

И́кос 3.

Ве́дая, блаже́нне, я́ко в земно́м житии́ ты́ прови́дцем суде́б челове́ческих явле́н бы́л, цели́телем неду́г тя́жких мно́гих, ско́рбных уте́шителем, немощны́х укрепля́вшим, заблу́ждшим на пу́ть пра́вды наста́вником, и ны́не ве́рнии к по́мощи твое́й прибега́ют, воспева́юще тебе́ си́це:

Ра́дуйся, гряду́щая я́ко настоя́щая прови́девый;

Ра́дуйся, креста́ своего́ усе́рдный носи́телю.

Ра́дуйся, и́го Христо́во и бре́мя Его́ благоду́шно подъе́мый;

Ра́дуйся, да́р исцеле́ний от Бо́га прие́мый.

Ра́дуйся, ру́бищем па́че оде́жды златотка́нныя украси́выйся;

Ра́дуйся, возлюби́вший па́че одра́ мя́гкаго на земли́ поверже́ние.

Ра́дуйся, поноше́ния я́ко хвальбу́ прие́млющий;

Ра́дуйся, блаже́нне о́тче Андре́е, гра́да Симби́рска чу́дное похвало́ и заступле́ние.

Конда́к 4.

Ви́дим тя́, блаже́нне Андре́е, но́вую светоза́рную звезду́, чу́дно возсия́вшую на тве́рди Це́ркви Росси́йстей, я́вльшуюся на́м в после́дния времена́ и су́щим в горды́ни и пре́лести ума́ своего́, показу́ющую высоту́ смире́ния и любве́, науча́я ве́рных пе́ти Бо́гу: Аллилу́иа.

И́кос 4.

Ду́хом прови́дя преподо́бный Серафи́м Саро́вский ра́вное а́нгельскому ди́вное житие́ твое́, блаже́нне о́тче Андре́е, назва́ тя́ кре́пким предста́телем и моли́твенником гра́ду Симби́рску. Мы́ же, дивя́щеся таково́му о на́с недосто́йных и жестокосе́рдых смотре́нию Бо́жию, во умиле́нии зове́м такова́я:

Ра́дуйся, во́лжских преде́лов све́тлое украше́ние;

Ра́дуйся, гра́ду Симби́рску нело́жное похвале́ние.

Ра́дуйся, Ду́ха Свята́го чи́стое селе́ние;

Ра́дуйся, смире́нием и терпе́нием безпло́тным уподобле́ние.

Ра́дуйся, все́м по́мощи прося́щим ско́рое вспоможе́ние;

Ра́дуйся, свети́льниче Боже́ственнаго све́та.

Ра́дуйся, в смире́нии свое́м чу́дно возвы́шенный;

Ра́дуйся, блаже́нне о́тче Андре́е, гра́да Симби́рска чу́дное похвало́ и заступле́ние.

Конда́к 5.

Боготе́чней звезде́ уподо́бился еси́, блаже́нне о́тче Андре́е, житие́м твои́м освяти́л еси́ преде́лы симби́рския, блиста́юще ве́лиим по́двигом себя́ отверже́нием. На́с же, погиба́ющих в бу́рях страсте́й мо́ря жите́йскаго, наставля́еши к ти́хой при́стани спасе́ния посо́бием моли́тв твои́х. Мы́ же, прославля́я Го́спода, просла́вльшаго тя́, вопие́м Ему́: Аллилу́иа.

И́кос 5.

Сподо́бил тя́, блаже́нне о́тче, Госпо́дь челове́ком служи́ти и посла́л ти́ да́р целе́ния неду́гов пло́ти немощне́й; подава́л еси́ стра́ждущим хле́б и чрез него́ си́и от Милосе́рдаго Бо́га исцеле́ние прия́ли. Ны́не же в черто́зех небе́сных хле́б жи́зни ве́чныя вкуша́еши и мо́лиши за на́с, те́лом и душе́ю немощству́ющих, и к тебе́ в умиле́нии взыва́ющих:

Ра́дуйся, неду́гов тя́жких цели́телю;

Ра́дуйся, от поги́бели неча́янныя изба́вителю.

Ра́дуйся, в ро́дах тя́жких вспомо́щниче;

Ра́дуйся, лука́вых бесо́в посрами́телю.

Ра́дуйся, отча́явшихся наде́ждо;

Ра́дуйся, ча́д на́ших храни́телю.

Ра́дуйся, гне́в Бо́жий от на́с отвраща́ющий;

Ра́дуйся, блаже́нне о́тче Андре́е, гра́да Симби́рска чу́дное похвало́ и заступле́ние.

Конда́к 6.

Пропове́дник и о́браз ева́нгельскаго жития́ бы́л еси́ в терпе́нии и кро́тости: Госпо́дь, ви́дя высоту́ смире́ния твоего́, блаже́нне Андре́е, дарова́ тебе́ да́р зре́ния та́йных и сокрове́нных. Да́ром си́м мно́гих от поги́бельнаго пути́ греха́ на стези́ покая́ния наста́вил еси́. Мы́ же ви́девши о тебе́ такова́я, Бо́гу пое́м: Аллилу́иа.

И́кос 6.

Предви́дел еси́, блаже́нне, кончи́ну су́етнаго челове́ческаго жития́, и сохрани́ть ду́шу безсме́ртную у таковы́х челове́к жела́я, подава́л и́м о се́м ви́димый зна́к, пе́рсть земну́ю или́ щепу́ недоуме́нным в десни́цу влага́я. О се́м ве́дуще, и мы́ со смире́нием к тебе́ припа́даем, да умо́лиши Спа́са ду́ш на́ших христиа́нскую кончи́ну дарова́ти все́м ны́не вопию́щим ти́ такова́я:

Ра́дуйся, житие́м твои́м су́етность ми́ра сего́ обличи́вый;

Ра́дуйся, пло́ть свою́ со страстьми́ и похотьми́ попра́вый.

Ра́дуйся, вся́кое пристра́стие земно́е от себе́ отгна́вый;

Ра́дуйся, ми́р Христо́в в душе́ свое́й стяжа́вый.

Ра́дуйся, исто́чниче благода́ти оби́льный;

Ра́дуйся, защи́тниче на́ш пред Го́сподом си́льный.

Ра́дуйся, себе́ Бо́гу всеце́ло преда́вый;

Ра́дуйся, блаже́нне о́тче Андре́е, гра́да Симби́рска чу́дное похвало́ и заступле́ние.

Конда́к 7.

Хотя́ще тебе́, блаже́нне Андре́е, от земна́го жития́ разреши́тися, приобщи́лся еси́ Честна́го Те́ла и Кро́ви Христа́ Бо́га на́шего, просвети́лся еси́ лице́м ра́достию небе́сною. Чту́щия тя́, сте́кшеся ко сме́ртному одру́ твоему́, ви́дяще ра́дость твою́ о Го́споде, то́ки умиле́нных сле́з пролива́ху, пою́ще к Бо́гу: Аллилу́иа.

И́кос 7.

Но́вое зна́мение благоволе́ния Своего́ яви́ Госпо́дь к на́м, жестоковы́йным, то́нущим в горды́ни и самообольще́нии ума́ своего́: указа́ ме́сто погребе́ния и честны́я мо́щи твоя́, блаже́нне, досе́ле сокры́тыя. Но́ваго тя́ моли́твенника и предста́теля пред милосе́рдием Бо́жиим, тя́ стяжа́хом, благода́рно се́рдцем и усты́ вопие́м ти́:

Ра́дуйся, смире́нием высо́кая стяжа́вый;

Ра́дуйся, очеса́ своя́ всегда́ с упова́нием на Го́спода возводи́вый.

Ра́дуйся, ско́рый и безме́здный врачу́;

Ра́дуйся, во́ине Христо́в непобеди́мый.

Ра́дуйся, челове́че Бо́жий, смире́нием и терпе́нием, я́ко по́ясом златы́м препоя́санный;

Ра́дуйся, за незло́бие твое́ Го́сподом блаже́нством увенча́нный.

Ра́дуйся, засту́пником гра́да Симби́рска преподо́бным Серафи́мом нарече́нный;

Ра́дуйся, блаже́нне о́тче Андре́е, гра́да Симби́рска чу́дное похвало́ и заступле́ние.

Конда́к 8.

Гре́х ра́ди и беззако́ний челове́ческих попуще́нием Бо́жиим бу́ря безу́мнаго безбо́жия разруши́ держа́ву Росси́йскую, Це́рковь же Бо́жию пости́же о́гненное искуше́ние. Ру́це нечести́вых оскверни́ша ме́сто упокое́ния твоего́, блаже́нне Андре́е, но Боже́ственным промышле́нием в после́дняя времена́ явле́но на́м ме́сто погребе́ния и честны́я мо́щи твоя́. Ве́рнии же, чудя́щеся сему́, ра́достно пою́т Бо́гу: Аллилу́иа.

И́кос 8.

Име́я неисчерпа́емое бога́тство чистоты́ душе́вныя и смиренному́дрия, ве́ру несумне́нную и по́мысл чи́ст, юро́дствуя во Христе́, неле́ностно служи́л еси́ Го́сподеви все́м житие́м свои́м. Те́мже, я́ко звезда́ путево́дная све́тиши все́м в житии́ ко Христу́ иду́щим. Сего́ ра́ди высо́каго по́двига твоего́ вопие́м ти́ сицева́я:

Ра́дуйся, живы́й хра́м Боже́ственнаго терпе́ния;

Ра́дуйся, го́рдых се́рдцем облича́вый смире́нием.

Ра́дуйся, красото́ смиренному́дрия и воздержа́ния;

Ра́дуйся, о́бразе кро́тости и послуша́ния.

Ра́дуйся, ангелоподо́бный челове́че;

Ра́дуйся, безмо́лвниче ди́вный.

Ра́дуйся, та́йно в моли́тве от бе́д сохраня́ющий;

Ра́дуйся, блаже́нне о́тче Андре́е, гра́да Симби́рска чу́дное похвало́ и заступле́ние.

Конда́к 9

Все́ житие́ твое́ порабо́тих за́поведем Христо́вым, я́ко ра́б благи́й, его́ же ди́вно Са́м Ца́рь Сла́вы просла́ви. Вся́кия ско́рби и тесноты́ претерпе́л еси́: зауше́ния, оплева́ния, поноше́ния и осмея́ния, ра́достно ше́ствуя у́зким путе́м жития́ твоего́, блаже́нне Андре́е. Сего́ ра́ди и Христо́с тя́ со блаже́нными всели́л еси́, с ни́ми же в ве́чном Его́ Ца́рствии пое́ши а́нгельскую пе́снь: Аллилу́иа.

И́кос 9

Вити́йствующий язы́к и го́рдый у́м совопро́сников ве́ка сего́ не возмо́жет по достоя́нию уразуме́ти земно́е житие́ твое́, блаже́нне Андре́е, я́же соверши́л еси́, ше́ствуя ко Христу́. Кто́ бо дово́лен изрещи́ высоту́ по́двига юро́дства твоего́ и кто́ изочте́т самоотверже́ние и высоту́ ду́ха твоего́, небе́сный челове́че и земны́й а́нгеле. Мы́ же, смире́нием твои́м побежда́еми, зове́м ти́ такова́я:

Ра́дуйся, прибе́жище на́ше в земны́х ско́рбех;

Ра́дуйся, ско́рый помо́щниче в тя́жких обстоя́ниях.

Ра́дуйся, исто́чниче оби́льный благода́тию;

Ра́дуйся, заре́ пресве́тлая смире́ния, ду́ши гре́шных озаря́ющая.

Ра́дуйся, теплото́ любве́ боже́ственныя на́с согрева́ющая;

Ра́дуйся, звездо́, луча́ми свои́ми ду́ши го́рдых челове́к уро́ком смире́ния просвеща́ющая.

Ра́дуйся, си́лою Бо́жией, да́нной тебе́, беснова́тых исцеля́ющий;

Ра́дуйся, блаже́нне о́тче Андре́е, гра́да Симби́рска чу́дное похвало́ и заступле́ние.

Конда́к 10.

Госпо́дь храни́т вся́ ко́сти пра́ведных, и ни еди́на от ни́х сокруши́тся. Ны́не ди́вно яви́шася на́м мо́щи твоя́, блаже́нне Андре́е, я́ко животво́рный исто́чник благода́ти, омыва́ющий скве́рную нечистоту́ ду́ш на́ших. Благода́ть бо излива́еши все́м, с моли́твою к тебе́ притека́ющим и пою́щим Бо́гу: Аллилу́иа.

И́кос 10.

Стено́ю необори́мою яви́лся еси́ гра́ду Симби́рску и стране́ на́шей, кре́пкий засту́пник в беда́х и ско́рбех многомяте́жнаго сего́ жития́ живу́щим. Тебе́ у́бо мо́лим, блаже́нне Андре́е, укроти́ го́рдость ума́ на́шего и научи́ воспева́ти тебе́ си́це со смире́нием:

Ра́дуйся, пре́лести ми́ра нивочто́же вмени́вый;

Ра́дуйся, Христу́ Бо́гу все́м житие́м послужи́вый.

Ра́дуйся, блаже́нство ве́чное унасле́довавый;

Ра́дуйся, вся́кую го́рдость в себе́ уничижи́вый.

Ра́дуйся, грехо́вных ра́н ско́рое врачева́ние;

Ра́дуйся, ста́вших на пу́ть покая́ния до́брое поддержа́ние.

Ра́дуйся, страны́ на́шея чу́дное ра́дование;

Ра́дуйся, блаже́нне о́тче Андре́е, гра́да Симби́рска чу́дное похвало́ и заступле́ние.

Конда́к 11.

Пе́ние на́ше моле́бное приими́, блаже́нне о́тче Андре́е, се́ бо ве́рою и любо́вию к тебе́ прибега́ем, преклоня́ем пред смире́нием твои́м коле́на жестоковы́йных серде́ц на́ших, и прославля́ем просла́вльшаго тя́ Го́спода, мо́лимся ти́: умири́ волну́ющееся мо́ре жития́ на́шего, укроти́ смуще́ние челове́ческия, да зове́м ди́вному во святы́х свои́х Бо́гу на́шему: Аллилу́иа.

И́кос 11.

Новоявле́нную звезду́, путеводя́щую на́с по пути́ ко спасе́нию, ны́не возсия́вшую на тве́рди церко́вней, ви́дим тя́, блаже́нне Андре́е, и све́том по́двига твоего́ озаря́еми, тве́рдо ве́руем и упова́ем на предста́тельство твое́ пред Го́сподем за на́с недосто́йных и зове́м ти́ такова́я:

Ра́дуйся, сосу́де, Ду́ха Свята́го испо́лненный;

Ра́дуйся, дара́ми его́ просвеще́нный.

Ра́дуйся, кро́тости и смире́ния Христо́ва вмести́лище;

Ра́дуйся, младе́нческия чистоты́ и и́скренняго незло́бия храни́лище.

Ра́дуйся, я́ко и по преставле́нии твое́м в небе́сныя на́с не оставля́еши;

Ра́дуйся, я́ко милосе́рдие Бо́жие о гресе́х на́ших умоля́еши.

Ра́дуйся, все́м притека́ющим к тебе́ пред Бо́гом предста́телю;

Ра́дуйся, блаже́нне о́тче Андре́е, гра́да Симби́рска чу́дное похвало́ и заступле́ние.

Конда́к 12.

Благода́ть прия́л еси́ от Го́спода, блаже́нне Андре́е, прови́дети духо́вныма очи́ма вся́к та́йный гре́х и сокрове́нный неду́г душе́вный в лю́дех: пода́ждь у́бо и на́м, грехми́ ослепле́нным, зре́ние темноты́ и недосто́инства своего́, да исцеле́ннии моли́твами твои́ми, чи́стым се́рдцем и усты́, ра́достно пое́м а́нгельскую пе́снь Бо́гу: Аллилу́иа.

И́кос 12.

Воспева́ем твоя́ вели́кия по́двиги, блаже́нне Андре́е, почита́ем самоотверже́ние и юро́дство твое́ во Христе́, ублажа́ем твою́ святу́ю кончи́ну, сла́вим в немощне́м те́ле му́жество неизрече́нное и, в похвалу́ по́двига земна́го жития́ твоего́, вопие́м ти́ сицева́я:

Ра́дуйся, жесто́ким путе́м юро́дства ра́йских селе́ний дости́гший;

Ра́дуйся, нището́ю бога́тство ве́чное обре́тший.

Ра́дуйся, уничиже́нием позна́вый ми́р высоча́йший;

Ра́дуйся, поноше́нием от безу́мных, Христа́ ра́ди, ве́чную сла́ву с Ни́м стяжа́вый.

Ра́дуйся, чи́стым се́рдцем любо́вь Христо́ву позна́вый;

Ра́дуйся, омраче́нных ду́хом пре́лести и горды́ни смиря́тися помога́вый.

Ра́дуйся, ле́д зло́бы нераска́янных серде́ц любо́вию твое́ю растопи́вый;

Ра́дуйся, блаже́нне о́тче Андре́е, гра́да Симби́рска чу́дное похвало́ и заступле́ние.

Конда́к 13.

О, пресла́вный уго́дниче Христо́в, до́брый тайнови́дче ду́ш челове́ческих, святы́й блаже́нный о́тче Андре́е, кре́пкое на́ше заступле́ние пред милосе́рдием Бо́жиим! Приими́ от на́с, гре́шных и недосто́йных, сие́ ма́лое моле́ние на́ше от любве́ тебе́ приноси́мое, и твои́м предста́тельством умири́ на́ши бу́ри жите́йския, укроти́ горды́ню ума́ челове́ческаго, испра́ви на́ш стро́потный пу́ть греха́ и да́руй на́м да́р покая́ния соверше́ннаго, очи́сти от вся́кия нечистоты́, да вку́пе с тобо́ю вопие́м Спаси́телю на́шему и Го́споду а́нгельскую пе́снь: Аллилу́иа.

Этот конда́к чита́ется три́жды, зате́м и́кос 1-й и конда́к 1-й.

Моли́тва ко свято́му блаже́нному Андре́ю, Христа́ ра́ди юро́дивому, Симби́рскому чудотво́рцу.

О, смире́ннейший и ди́вный уго́дниче Христо́в, преблаже́нне о́тче Андре́е! Ты́ измла́да ми́р се́й ви́димый и привре́менный ни во что́ вмени́л еси́, и и́го неизрече́нныя любве́ Христо́вой на себя́ подъя́л, с ни́м же безро́потно ше́ствовал все́м житие́м твои́м, за́поведи Спаси́телевы исполня́я со тща́нием и смире́нием. Те́мже тя́ Госпо́дь Сла́вы просла́вил и сподо́бил зре́ти Све́т И́стины. Мы́ же гре́шнии, потемне́нными и го́рдыми оча́ми умо́в на́ших зря́ще лишь земна́я и су́етная ве́ка сего́ развраще́ннаго и поги́бельнаго, преклоня́я коле́на озло́бленных серде́ц на́ших пред высото́ю по́двига твоего́, смире́нно мо́лим тя́, блаже́нне Андре́е: моли́твами твои́ми свободи́ на́с от поро́чных земны́х по́мыслов и страсте́й, укроти́ зло́бствования и горды́ню в душа́х на́ших; неду́гующих душе́ю и пло́тию исцели́, скорбя́щим помози́, гре́шных на пу́ть спасе́ния наста́ви, бу́ди засту́пником усе́рдным во все́м житии́ на́шем, тя́ бо вели́каго хода́тая и моли́твенника за на́с, недосто́йных, Госпо́дь на́м посла́л. Е́й, ди́вный уго́дниче Бо́жий, исхода́тайствуй моли́твами твои́ми вся́, я́же ко спасе́нию на́м спосо́бствующая, гра́д се́й и страну́ на́шу от вся́каго искуше́ния и озлобле́ния по́мощию твое́ю сохрани́, да предста́тельством твои́м соблюда́еми, сла́вим ве́лие долготерпе́ние Бо́жие к на́м недосто́йным всегда́, ны́не, и при́сно, и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Канон святой блаженной Ксении Петербургской

В.Н. Лялин. Святая блаженная Ксения Петербургская

Краткое житие блаженной Ксении Петербургской

Бла­жен­ная Ксе­ния ро­ди­лась меж­ду 1719 и 1730 го­да­ми. О ро­ди­те­лях ее, о дет­ских и от­ро­че­ских го­дах ни­че­го не из­вест­но. Зна­ем мы, что от­ца бла­жен­ной зва­ли Гри­го­ри­ем.

По до­сти­же­нии со­вер­шен­но­ле­тия Ксе­ния всту­пи­ла в брак с при­двор­ным пев­чим Ан­дре­ем Фе­до­ро­ви­чем Пет­ро­вым, со­сто­яв­шим в зва­нии пол­ков­ни­ка. Но недол­го суж­де­но бы­ло мо­ло­дой че­те на­сла­ждать­ся се­мей­ным сча­стьем: два­дца­ти ше­сти лет от ро­ду Ксе­ния оста­лась вдо­вой. Муж ее скон­чал­ся вне­зап­но.

Это тра­ги­че­ское со­бы­тие из­ме­ни­ло жизнь мо­ло­дой жен­щи­ны. Она бы­ла глу­бо­ко по­тря­се­на тем, что ее муж скон­чал­ся без долж­но­го хри­сти­ан­ско­го при­го­тов­ле­ния и не успел при­не­сти по­ка­я­ние. Ксе­ния ре­ши­ла, что по­дви­гом жиз­ни она вы­мо­лит у Бо­га про­ще­ние пре­гре­ше­ний ра­ба Бо­жи­его Ан­дрея.

В день по­хо­рон му­жа Ксе­ния Гри­горь­ев­на на­де­ла его одеж­ду и всем, об­ра­щав­шим­ся к ней с со­бо­лез­но­ва­ни­я­ми, го­во­ри­ла, что умер не Ан­дрей Фе­до­ро­вич, а умер­ла его су­пру­га Ксе­ния Гри­горь­ев­на. С это­го мо­мен­та она дей­стви­тель­но умер­ла для ми­ра, при­няв на се­бя тя­же­лей­ший по­двиг – по­двиг юрод­ства Хри­ста ра­ди.

Род­ные и зна­ко­мые ее по­ла­га­ли, что мо­ло­дая вдо­ва ли­ши­лась рас­суд­ка из-за сва­лив­ше­го­ся на ее пле­чи го­ря. По­до­зре­ния их окон­ча­тель­но утвер­ди­лись, ко­гда Ксе­ния ре­ши­ла раз­дать иму­ще­ство, до­став­ше­е­ся ей в на­след­ство от му­жа. Так, она по­да­ри­ла свой дом, на­хо­див­ший­ся в при­хо­де церк­ви св. ап. Мат­фея на Пе­тер­бург­ской сто­роне, сво­ей зна­ко­мой Па­рас­ке­ве Ан­то­но­вой. Та не хо­те­ла при­ни­мать этот дар и да­же про­си­ла род­ствен­ни­ков Ксе­нии со сто­ро­ны му­жа убе­речь ее от та­ко­го по­ступ­ка. Род­ствен­ни­ки об­ра­ти­лись к на­чаль­ству по­кой­но­го Пет­ро­ва, вли­я­тель­ные лю­ди бе­се­до­ва­ли со вдо­вой, на­шли ее в со­вер­шен­ном рас­суд­ке и ре­ши­ли, что она вполне мо­жет рас­по­ря­жать­ся сво­им иму­ще­ством.

От­ныне она не име­ла по­сто­ян­но­го ме­ста жи­тель­ства. Днем она бро­ди­ла по го­ро­ду, в ос­нов­ном по Пе­тер­бург­ской сто­роне, воз­ле церк­ви ап. Мат­фея, а но­чью ухо­ди­ла за го­род, в по­ле – и всю ночь мо­ли­лась. Так ее од­на­жды и за­ста­ли го­ро­жане, за­ин­те­ре­со­вав­ши­е­ся ноч­ны­ми ис­чез­но­ве­ни­я­ми бла­жен­ной. Ред­ко оста­ва­лась она но­че­вать в до­мах зна­ко­мых ей бла­го­че­сти­вых жен­щин.

Бла­жен­ная Ксе­ния с необы­чай­ной кро­то­стью сно­си­ла все из­де­ва­тель­ства и оскорб­ле­ния, ко­то­рые ей неред­ко до­во­ди­лось пе­ре­но­сить. Осо­бен­но до­ку­ча­ли ей улич­ные маль­чиш­ки, на злоб­ные вы­ход­ки ко­то­рых она не об­ра­ща­ла вни­ма­ния. Лишь од­на­жды, ко­гда жи­те­ли уже ста­ли по­чи­тать ее за угод­ни­цу Бо­жию, им до­ве­лось уви­деть бла­жен­ную в страш­ном гне­ве. Об­наглев­шие со­рван­цы не удо­воль­ство­ва­лись обыч­ны­ми оскорб­ле­ни­я­ми, а ста­ли бро­сать в Ксе­нию ко­мья­ми зем­ли. По­сле это­го слу­чая го­ро­жане ста­ли обе­ре­гать бла­жен­ную Ксе­нию и по­ло­жи­ли ко­нец пре­сле­до­ва­ни­ям со сто­ро­ны маль­чи­шек.

Ко­гда ко­стюм Ан­дрея Фе­до­ро­ви­ча ис­тлел и рас­пал­ся, свя­тая об­ла­чи­лась в лох­мо­тья. Ко­гда ей пред­ла­га­ли в ви­де по­да­я­ния одеж­ду, она от­ка­зы­ва­лась. Бра­ла лишь крас­ную коф­точ­ку и зе­ле­ную юб­ку (или на­обо­рот). Ве­ро­ят­но, в па­мять о цве­тах фор­мен­ной одеж­ды му­жа. Ми­ло­сты­ню де­неж­ную она так­же из­бе­га­ла брать. При­ни­ма­ла толь­ко «ца­ря на коне» – мед­ные ко­пей­ки, ко­то­рые тут же раз­да­ва­ла бед­ня­кам.

В эти го­ды на Смо­лен­ском клад­би­ще стро­и­лась но­вая ка­мен­ная цер­ковь во имя Смо­лен­ской ико­ны Бо­жи­ей Ма­те­ри. Ра­бо­чие, тру­див­ши­е­ся на стро­и­тель­стве хра­ма, ста­ли за­ме­чать вдруг стран­ные ве­щи. За вре­мя их от­сут­ствия но­чью кто-то но­сил кир­пи­чи на ле­са стро­я­щей­ся церк­ви. А ко­гда они ре­ши­ли узнать, кто этот доб­ро­воль­ный по­мощ­ник, то уви­де­ли, что это бла­жен­ная Ксе­ния тру­дит­ся по но­чам, пе­ре­тас­ки­вая кир­пи­чи на ле­са.

За ве­ли­кие по­дви­ги Гос­подь удо­сто­ил бла­жен­ную Ксе­нию да­ра про­зор­ли­во­сти. Так, она пред­ска­за­ла вре­мя кон­чи­ны им­пе­ра­три­цы Ели­са­ве­ты Пет­ров­ны и юно­го им­пе­ра­то­ра Иоан­на Ан­то­но­ви­ча, по­мог­ла од­ной де­ви­це из­бе­жать бра­ка с бег­лым ка­торж­ни­ком, вы­да­вав­шим се­бя за уби­то­го им пол­ков­ни­ка. Жи­те­ли Пе­тер­бург­ской сто­ро­ны за­ме­ча­ли, что ес­ли бла­жен­ная возь­мет на ру­ки боль­ное ди­тя или бла­го­сло­вит его, оно непре­мен­но вы­здо­ро­ве­ет. Ес­ли возь­мет ка­кую-ни­будь ме­лочь из лав­ки куп­ца – тор­гов­ля бу­дет успеш­ной. Ес­ли она зай­дет в дом, то в до­ме бу­дут ца­рить мир и со­гла­сие.

Од­на­жды она ска­за­ла сво­ей ста­рой зна­ко­мой Па­рас­ке­ве Ан­то­но­вой, той са­мой, ко­то­рой по­да­ри­ла дом, чтобы та немед­лен­но шла на Смо­лен­ское клад­би­ще: «Вот ты тут си­дишь да чул­ки што­па­ешь, а не зна­ешь, что те­бе Бог сы­на по­слал!»

Па­рас­ке­ва в недо­уме­нии по­шла в сто­ро­ну клад­би­ща и вдруг уви­де­ла тол­пу на­ро­да. Ока­за­лось, что эки­паж за­да­вил на­смерть бе­ре­мен­ную жен­щи­ну, ко­то­рая успе­ла пе­ред кон­чи­ной раз­ре­шить­ся от бре­ме­ни маль­чи­ком. Па­рас­ке­ва взя­ла его се­бе, и так как не мог­ла ни­где отыс­кать от­ца мла­ден­ца, усы­но­ви­ла его. Вос­пи­тан­ный ею при­ем­ный сын по­чи­тал ее как мать и в ста­ро­сти бе­рег по­кой Па­рас­ке­вы, ко­то­рая бла­го­да­ри­ла бла­жен­ную за ве­ли­кую ра­дость.

Бла­жен­ная Ксе­ния нес­ла по­двиг доб­ро­воль­но­го безу­мия 45 лет и скон­ча­лась око­ло 1803 го­да. На мо­ги­ле ее (на Смо­лен­ском клад­би­ще) бы­ла со вре­ме­нем воз­двиг­ну­та ка­мен­ная ча­сов­ня, ко­то­рая и по сей день слу­жит од­ной из свя­тынь Пе­тер­бур­га, при­вле­ка­ю­щей мно­го­чис­лен­ных бо­го­моль­цев.

По­сле мно­го­лет­не­го на­род­но­го по­чи­та­ния бла­жен­ная Ксе­ния Пе­тер­бург­ская, Хри­ста ра­ди юро­ди­вая, бы­ла при­чис­ле­на к ли­ку свя­тых в 1988 го­ду на По­мест­ном Со­бо­ре Рус­ской Пра­во­слав­ной Церк­ви.

Полное житие блаженной Ксении Петербургской

Свя­тая бла­жен­ная Ксе­ния ро­ди­лась в пер­вой по­ло­вине XVIII сто­ле­тия от бла­го­че­сти­вых и бла­го­род­ных ро­ди­те­лей; от­ца ее зва­ли Гри­го­ри­ем, а имя ма­те­ри неиз­вест­но. По до­сти­же­нии со­вер­шен­но­ле­тия Ксе­ния Гри­горь­ев­на со­че­та­лась бра­ком с при­двор­ным пев­чим, пол­ков­ни­ком Ан­дре­ем Фе­о­до­ро­ви­чем Пет­ро­вым, и жи­ла с су­пру­гом в Санкт-Пе­тер­бур­ге. Но недол­го су­дил Гос­подь мо­ло­дой че­те ид­ти вме­сте по жиз­нен­но­му пу­ти, Ан­гел смер­ти раз­лу­чил их: Ан­дрей Фе­о­до­ро­вич вне­зап­но скон­чал­ся, оста­вив Ксе­нию Гри­горь­ев­ну вдо­вою на два­дцать ше­стом го­ду ее жиз­ни.

Это тра­ги­че­ское со­бы­тие из­ме­ни­ло жизнь мо­ло­дой жен­щи­ны. Она бы­ла глу­бо­ко по­тря­се­на тем, что ее муж скон­чал­ся без долж­но­го хри­сти­ан­ско­го при­го­тов­ле­ния и не успел при­не­сти по­ка­я­ние. Ксе­ния ре­ши­ла, что по­дви­гом жиз­ни она вы­мо­лит у Бо­га про­ще­ние пре­гре­ше­ний ра­ба Бо­жи­его Ан­дрея. Она сра­зу как бы за­бы­ла все зем­ное, че­ло­ве­че­ское, все ра­до­сти и уте­хи, и вслед­ствие это­го мно­гим ка­за­лась как бы су­ма­сшед­шей, ли­шив­шей­ся рас­суд­ка.

Так на нее ста­ли смот­реть да­же ее род­ные и зна­ко­мые, и осо­бен­но по­сле то­го, как Ксе­ния раз­да­ла ре­ши­тель­но все свое иму­ще­ство бед­ным, а дом по­да­ри­ла сво­ей хо­ро­шей зна­ко­мой, Па­рас­ке­ве Ан­то­но­вой. Род­ные Ксе­нии по­да­ли да­же и про­ше­ние на­чаль­ству умер­ше­го Ан­дрея Фе­о­до­ро­ви­ча, про­ся не поз­во­лять Ксе­нии в безум­стве раз­да­вать свое иму­ще­ство. На­чаль­ство умер­ше­го Пет­ро­ва вы­зва­ло Ксе­нию к се­бе, но по­сле раз­го­во­ра с ней вполне убе­ди­лось, что Ксе­ния со­вер­шен­но здо­ро­ва, а по­то­му име­ет пра­во рас­по­ря­дить­ся сво­им иму­ще­ством, как ей угод­но.

Осво­бо­див­шись от всех зем­ных по­пе­че­ний, свя­тая Ксе­ния из­бра­ла для се­бя тя­же­лый путь юрод­ства Хри­ста ра­ди. Об­ла­чив­шись в ко­стюм му­жа, то есть на­дев на се­бя его бе­лье, каф­тан, кам­зол, она ста­ла всех уве­рять, что Ан­дрей Фе­о­до­ро­вич во­все не уми­рал, а умер­ла его су­пру­га Ксе­ния Гри­горь­ев­на, и уже по­том ни­ко­гда не от­кли­ка­лась, ес­ли ее на­зы­ва­ли Ксе­ни­ей Гри­горь­ев­ной, и все­гда охот­но от­зы­ва­лась, ес­ли ее на­зы­ва­ли Ан­дре­ем Фе­о­до­ро­ви­чем.

Ка­ко­го-ли­бо опре­де­лен­но­го ме­сто­жи­тель­ства Ксе­ния не име­ла. Боль­шей ча­стью она це­лый день бро­ди­ла по Пе­тер­бург­ской сто­роне и по пре­иму­ще­ству в рай­оне при­хо­да церк­ви свя­то­го апо­сто­ла Мат­фея, где в то вре­мя жи­ли в ма­лень­ких де­ре­вян­ных до­ми­ках небо­га­тые лю­ди. Стран­ный ко­стюм бед­ной, ед­ва обу­той жен­щи­ны, не имев­шей ме­ста, где гла­ву при­к­ло­нить, ее ино­ска­за­тель­ные раз­го­во­ры, ее пол­ная кро­тость, незло­бие да­ва­ли неред­ко злым лю­дям и осо­бен­но улич­ным маль­чиш­кам по­вод и сме­лость глу­мить­ся над бла­жен­ной. Бла­жен­ная же все эти по­но­ше­ния сно­си­ла без­ро­пот­но. Лишь од­на­жды, ко­гда Ксе­ния уже ста­ла по­чи­тать­ся за угод­ни­цу Бо­жию, жи­те­ли Пе­тер­бург­ской сто­ро­ны ви­де­ли ее в силь­ном гне­ве. Из­де­ва­тель­ства маль­чи­шек в тот раз пре­вы­си­ли вся­кое че­ло­ве­че­ское тер­пе­ние, они ру­га­лись, бро­са­ли в нее кам­ня­ми и гря­зью. С тех пор мест­ные жи­те­ли по­ло­жи­ли пре­дел ее улич­но­му пре­сле­до­ва­нию.

Ма­ло-по­ма­лу к стран­но­стям бла­жен­ной при­вык­ли. Ей ста­ли пред­ла­гать теп­лую одеж­ду и день­ги, но Ксе­ния ни за что не со­гла­ша­лась про­ме­нять свои лох­мо­тья и всю свою жизнь про­хо­ди­ла в крас­ной коф­точ­ке и зе­ле­ной юб­ке или на­обо­рот – зе­ле­ной коф­точ­ке и крас­ной юб­ке. Оче­вид­но, это бы­ли цве­та во­ен­но­го об­мун­ди­ро­ва­ния ее му­жа. Ми­ло­сты­ню она так­же не при­ни­ма­ла, а бра­ла лишь от доб­рых лю­дей «ца­ря на коне» (ко­пей­ки с изо­бра­же­ни­ем всад­ни­ка) и тот­час же от­да­ва­ла это­го «ца­ря на коне» та­ким же бед­ня­кам, как и са­ма она. Бро­дя це­лы­ми дня­ми по гряз­ным, немо­ще­ным ули­цам Пе­тер­бур­га, Ксе­ния из­ред­ка за­хо­ди­ла к сво­им зна­ко­мым, обе­да­ла у них, бе­се­до­ва­ла, а за­тем сно­ва от­прав­ля­лась стран­ство­вать. Где она про­во­ди­ла но­чи, дол­гое вре­мя оста­ва­лось неиз­вест­ным. Этим за­ин­те­ре­со­ва­лись не толь­ко жи­те­ли Пе­тер­бург­ской сто­ро­ны, но и мест­ная по­ли­ция, для ко­то­рой ме­сто­пре­бы­ва­ние бла­жен­ной по но­чам ка­за­лось да­же по­до­зри­тель­ным. Ре­ше­но бы­ло раз­уз­нать, где про­во­дит но­чи эта стран­ная жен­щи­на и чем она за­ни­ма­ет­ся. Ока­за­лось, что Ксе­ния, несмот­ря ни на ка­кое вре­мя го­да и по­го­ду, ухо­ди­ла на ночь в по­ле и здесь в ко­ле­но­пре­кло­нен­ной мо­лит­ве про­ста­и­ва­ла до са­мо­го рас­све­та, по­пе­ре­мен­но де­лая зем­ные по­кло­ны на все че­ты­ре сто­ро­ны.

В дру­гой раз ра­бо­чие, про­из­во­див­шие по­строй­ку но­вой ка­мен­ной церк­ви на Смо­лен­ском клад­би­ще, ста­ли за­ме­чать, что но­чью, во вре­мя их от­сут­ствия, с по­строй­ки кто-то на­тас­ки­ва­ет на верх стро­я­щей­ся церк­ви це­лые го­ры кир­пи­ча. Дол­го ди­ви­лись это­му ра­бо­чие, дол­го недо­уме­ва­ли, от­ку­да бе­рет­ся кир­пич. На­ко­нец ре­ши­ли раз­уз­нать, кто мог быть этот да­ро­вой неуто­ми­мый ра­бот­ник, каж­дую ночь тас­ка­ю­щий для них кир­пич. Ока­за­лось, что бы­ла ра­ба Бо­жия бла­жен­ная Ксе­ния.

За ве­ли­кие ее по­дви­ги и тер­пе­ние Гос­подь еще при жиз­ни про­сла­вил свою из­бран­ни­цу. Ра­ба Бо­жия Ксе­ния спо­до­би­лась да­ра про­зре­ния сер­дец и бу­ду­ще­го. Она пред­рек­ла кон­чи­ну им­пе­ра­три­цы Ели­за­ве­ты Пет­ров­ны и Иоан­на Ан­то­но­ви­ча; куп­чи­хе Кра­пив­ни­ной пред­ска­за­ла кон­чи­ну при­кро­вен­но, го­во­ря: «Зе­ле­на кра­пи­ва, но ско­ро увянет», а од­ной бед­ной де­ви­це – за­му­же­ство.

Уча лю­дей прав­ди­во­сти, бла­жен­ная Ксе­ния неред­ко от­кры­ва­ла и тай­ны тех лиц, ко­го она на­ве­ща­ла. Ми­лость Бо­жия так осе­ня­ла Ксе­нию, что да­же те, к ко­му она за­хо­ди­ла или у ко­го вку­ша­ла пи­щу, бы­ли счаст­ли­вы и успеш­ны в де­лах. И тор­гов­цы, и из­воз­чи­ки, все ста­ра­лись ей чем-ни­будь услу­жить; осо­бен­ное бла­го­по­лу­чие по­се­ща­ло тех, ко­му са­ма бла­жен­ная Ксе­ния да­ва­ла что-ли­бо.

На семь­де­сят пер­вом го­ду зем­ной жиз­ни она по­чи­ла сном пра­вед­ни­цы. Те­ло ее бы­ло по­гре­бе­но на Смо­лен­ском клад­би­ще. И мно­го зна­ме­ний ми­ло­сти Бо­жи­ей на­ча­ло со­вер­шать­ся у ее гро­ба. По мо­лит­вам бла­жен­ной Ксе­нии Гос­подь спас од­ну де­ви­цу от ужас­но­го бра­ка с бег­лым ка­торж­ни­ком, вы­да­вав­шим се­бя за уби­то­го им пол­ков­ни­ка. По со­вер­ше­нии па­ни­хи­ды над ее мо­гил­кой страж­ду­щие по­лу­ча­ли ис­це­ле­ния, в се­мьях во­дво­рял­ся на­ру­шен­ный мир, нуж­да­ю­щи­е­ся по­лу­ча­ли им необ­хо­ди­мое.

Над мо­гил­кой бла­жен­ной Ксе­нии со вре­ме­нем бы­ла по­стро­е­на ча­сов­ня, к ко­то­рой сте­ка­лись ее мно­го­чис­лен­ные по­чи­та­те­ли. По­сле ре­во­лю­ции боль­ше­ви­ки за­кры­ва­ли ча­сов­ню, но ни­ка­ки­ми уси­ли­я­ми без­бож­ни­ков невоз­мож­но бы­ло за­глу­шить в на­ро­де па­мять о бла­жен­ной и ве­ру в ее мо­лит­вен­ное пред­ста­тель­ство пред пре­сто­лом Бо­жи­им.