Тропарь оптинским старцам

Собор Оптинских старцев — 24 октября 2020 года

Собор Оптинских старцев — дата памяти

24 октября Церковь празднует Собор Оптинских старцев. В этот день православные христиане вспоминают тех, кто взял на себя подвиг непрестанной молитвы и жизни в Оптиной пустыни.

Собор Оптинских старцев

  1. Иеросхимонах Лев (Наголкин) (1768—1841) — первый Оптинский старец, который восхищал людей своим смирением и непрестанной молитвой за весь род человеческий. Его доброта и доверие Богу стали примером для всех нас.
  2. Иеросхимонах Макарий (Иванов) (1788—1860) — Современник преподобного Льва, после его кончины взял на себя подвиг старческого окормления. Изданные, благодаря его усилиям, святоотеческие труды были широко известны среди современников и до сих пор читаются православными христианами.
  3. Схиархимандрит Моисей (Путилов) (1782—1862) — при старце Моисее были построены многие здания Оптиной пустыни, в том числе для нужд благотворительности. Он помогал странникам и беднякам, при нем начался расцвет обители.
  4. Схиигумен Антоний (Путилов) (1795—1865) — Несмотря на телесную немощь Схиигумен Антоний обладал удивительной силой души и даром учить людей. Для многих он стал великим учителем веры христианской. Его талант наставлять, данный Богом, не мешал ему оставаться смиренным и кротким человеком.
  5. Иеросхимонах Иларион (Пономарёв) (1805—1873)- ученик старца Макария, который смог вернуть в Русскую Православную Церковь сомневающихся и тех, кто уходил от веры.
  6. Иеросхимонах Амвросий (Гренков) (1812—1891) — старец Амвросий прославлен многими православными чудесами по молитве к нему, явленными после его кончины.
  7. Схиархимандрит Исаакий (Антимонов) (1810—1894) — старец Исаакий бережно хранил духовные заветы своих предшественников. Благодаря ему мы знаем о первых Оптинских старцах.
  8. Иеросхимонах Анатолий (Зерцалов) (1824—1894) — скитоначальник, который также окормлял насельниц Шамординской женской обители и других монастырей. Умел найти слова утешения в любом горе и был учителем и наставником для многих, приходивших к нему.
  9. Иеросхимонах Иосиф (Литовкин) (1837—1911) — ученик преподобного Амвросия, который еще в земной жизни не раз был удостоен явления Богородицы. Современники отмечали, что видела, как старца Иосифа озарял божественный свет.
  10. Схиархимандрит Варсонофий (Плиханков) (1845—1913) — в русско-японской войне Схиархимандрит Варсонофий не оставил свой пастырский долг, являя бесстрашие и любовь к людям.
  11. Иеросхимонах Анатолий II (Потапов) (1855—1922) — его пастырское служение выпало на годы революции, воинствующих настроение в обществе, революционные годы. Никогда он не отрекался от своей веры и находил слова утешения для страждущих.
  12. Иеросхимонах Нектарий (Тихонов) (1853—1928) — последний соборно избранный Оптинский старец, который провел трудные годы в изгнании за веру во Христа. Совершал православные чудеса, которые были явлены им еще при жизни.
  13. Иеромонах Никон (Беляев) (1888—1931) — за веру во Христа принял мученическую смерть в изгнании в годы богоборчества.
  14. Архимандрит Исаакий II (Бобраков) (1865—1938) — последний настоятель Оптиной пустыни, испытавший всю тяжесть разорения и поругания святой обители. С честью, верой и мужеством он перенес все испытания. Четырежды претерпел тюремное заключение. Расстрелян 8 января 1938 года и захоронен в братской могиле в лесу на 162-м километре Симферопольского шоссе.

Читайте также — Оптина пустынь: история святого места

Собор Оптинских старцев — время для молитвы великим подвижникам, которые стали для нас примером несокрушимой веры и были прославлены чудесами, явленными через них еще в дни земного пути.

Тропарь преподобных Оптинских старцев

глас 6

Православныя веры светильницы, монашества непоколебимии столпи, земли Российския утешителие, преподобнии старцы Оптинстии, любовь Христову стяжавшии и души своя за чада полагавшии, молитеся ко Господу, да утвердит земное Отечество ваше в православии и благочестии и спасет души наша.

Кондак преподобных Оптинских старцев

глас 4

Воистину дивен Бог во святых своих, Пустынь Оптину якоже вертоград старчества явивый, идеже богопросвещеннии отцы, тайная сердца человеческаго ведуще, народа Божия печальницы доблии явишася: сии бо на путь покаяния грехом отягощенныя наставиша, в вере колеблющияся светом Христова учения просветиша и Божией премудрости научиша, страждущим и немощным спострадаша и исцеление дароваша. Ныне же, во славе Божией пребывающе, молятся непрестанно о душах наших.

Величание преподобных Оптинских старцев

Ублажаем вас, преподобнии отцы наши Старцы Оптинстии, и чтим святую память вашу, наставницы монахов, и собеседницы ангелов.

Собор Оптинских старцев — Молитва Оптинским старцам

Молитва преподобным отцем и старцем, в Оптиной пустыни просиявшим

О велицыи угодницы Божии, столпи и светильницы Земли Российстей, преподобнии и богоноснии отцы наши Оптинстии, Льве, Макарие, Моисее, Антоние, Иларионе, Амвросие, Анатолие, Исаакие и Иосифе, Варсонофие, Анатолие, Нектарие, Никоне и Исаакие, по закону Евангельскому Господа Бога всем сердцем и всею душею и всем разумением возлюбившии и всему народу Божию во спасение бывшии;

сего ради под покров Пресвятыя Владычицы нашея Богородицы во обитель Оптину, покаявшимся разбойником основанную, притекшии, путём тесным и прискорбным смирения и самоукорения до конца дней ваших ходившии, темже убо благодатныя дары святаго Духа преизобильно стяжавшии; старых и младых, знатных и препростых, мудрых века сего и худоумных, никогоже от грядущих к вам ижденувшии, николиже тща и неутешна отпустившии, но светом истины Христовы всех просветившии и духовно воскресившии, ближних ваших, яко себе самех, возлюбившии и тех в сердце своем вместившии, по словеси Апостола, пророчествующе и назидающе, увещающе и утешающе. Умолите Милосердаго Господа, во обитель райскую разбойника благоразумнаго с собою вземшаго, даровати нам, недостойным, яко работником единонадесятаго часа, дух сокрушения, сердца очищение, уст хранение, правоту деяний, мудрование смиренное, слезы покаяния, веру непостыдную, любовь нелицемерную, мир душевный и здравие телесное, да предстательством вашим сподобит нас Господь добраго ответа на Страшнем Судищи Своем, вечных мук избавляя, и царствия Небеснаго купно с вами да удостоит во веки веков. Аминь

Вы прочитали о Соборе Оптинских старцев.

Собор всех святых, в Оптиной пустыни просиявших

Текст утвержден Священным Синодом
Русской Православной Церкви
15 июля 2016 года (журнал № 71)

Конда́к 1

Избра́нным служи́телем Святы́я Тро́ицы, собо́ру преподо́бных Ста́рцев О́птинских, наста́вником до́брым и прему́дрым благодаре́ние и похвалы́ прино́сим. Вы же, я́ко Христо́вы Це́ркве украше́ние, моли́теся о нас ко Го́споду, да воспева́ем вам любо́вию: Ра́дуйтеся, преподо́бнии Ста́рцы О́птинстии, богому́дрии наставницы ве́ры и благоче́стия.

И́кос 1

А́нгелов Творе́ц просла́ви вас, отцы́ и Ста́рцы преподо́бнии, я́ко сбы́тися на вас рече́нному: свет мона́хом суть А́нгели, свет же всем челове́ком есть мона́шеское житие́. Вои́стину у́бо яви́лися есте́ а́нгели храни́телие стране́ на́шей Росси́йстей: и́ноком наста́вницы, ко спасе́нию путевожди́е всем ве́рным ча́дом Це́ркве, вопию́щим:

Ра́дуйся, богопросла́вленный собо́ре;

ра́дуйся, богоза́рное благода́ти сия́ние.

Ра́дуйся, дре́во ста́рчества многопло́дное;

ра́дуйся, во Христе́ еди́нство духо́вное.

Ра́дуйся, по́лче, испо́лненный си́лы Бо́жия;

ра́дуйся, во́инство, побежда́ющее де́монов.

Ра́дуйся, ве́нче, Ду́хом Святы́м благоуха́ющий;

ра́дуйся, О́птины пу́стыни сла́во и похвало́.

Ра́дуйся, Христо́в пречу́дный виногра́де;

ра́дуйся, мы́сленный раю́ богонасажде́нный.

Ра́дуйся, ликостоя́ние певце́в Святы́я Тро́ицы;

ра́дуйся, созве́здие тве́рди Небе́сныя.

Ра́дуйтеся, преподо́бнии Ста́рцы О́птинстии, богому́дрии наставницы ве́ры и благоче́стия

Конда́к 2

Ви́дяще су́етная и привре́менная, я́же в ми́ре сем, вся́кое жите́йское попече́ние отверго́сте, отцы́ богому́дрии, приидо́сте в Пу́стынь О́птину, иде́же дре́вний о́браз о́бщаго жития́ яви́сте: соу́з любве́ неразруши́мый о Христе́ и ре́вность первохристиа́нскую Заве́та Но́ваго, невозвра́тно ко Го́споду устреми́стеся любо́вию, а́нгельскую песнь воспева́юще: Аллилу́иа.

И́кос 2

Ра́зум спасе́ния взыску́юще, отцы́ пресла́внии, бога́тство, сла́ву и вся земна́я, я́ко мимотеку́щая, презре́вше, еди́но же на потре́бу избра́сте; мно́гими труды́, скорбьми́ и боле́зньми до́брое основа́ние по́двигу положи́сте. Те́мже, Христо́вы за́поведи сотво́рше и святы́х оте́ц сове́ты соблю́дше, доброде́тельми обогати́лися есте́. Сего́ ра́ди вопие́м вам:

Ра́дуйтеся, Христо́во смире́ние возлюби́вшии;

ра́дуйтеся, кро́тость ду́ха терпе́нием стяжа́вшии.

Ра́дуйтеся, во́ли Бо́жией после́довавшии;

ра́дуйтеся, свою́ во́лю отсе́кшии.

Ра́дуйтеся, моли́твою и посто́м Бо́гу служи́вшии;

ра́дуйтеся, чи́стым се́рдцем Го́спода зря́щии.

Ра́дуйтеся, стра́сти теле́сныя воздержа́нием умертви́вшии;

ра́дуйтеся, плоть вашу Духови покори́вшии.

Ра́дуйтеся, ми́лость я́ко ца́рский путь избра́вшии;

ра́дуйтеся, разсужде́ние я́ко верх доброде́телей обре́тшии.

Ра́дуйтеся, благонра́вную жизнь показа́вшии.

ра́дуйтеся, от Бо́га благи́я да́ры прие́мшии.

Ра́дуйтеся, преподо́бнии Ста́рцы О́птинстии, богому́дрии наставницы ве́ры и благоче́стия!

Конда́к 3

Си́ла Моя́ в не́мощи соверша́ется, рече́ Госпо́дь. Те́мже и вы, преподо́бнии, яре́м скорбе́й и боле́зней подъе́мше, си́лою Ду́ха обогати́стеся: дар разсужде́ния прия́сте, и прему́дрость ста́рчества улучи́сте, воспева́юще Пода́телю вся́ческих: Аллилу́иа.

И́кос 3

Име́я о спасе́нии челове́ков ди́вное промышле́ние, сла́вимый в Тро́ице Бог виногра́д ста́рчества оби́льно во Еги́пте возрасти́, и испо́лни сей всю зе́млю; и отра́сль его́ в после́дняя ле́та дости́же пу́стыни О́птинския. Сия́ до́брыми виногра́дари отребля́ема и вода́ми пита́емая святого́рскими и фиваи́дскими, бога́тый плод принесе́. Сие́ до́бре разуме́вше, воззове́м Ста́рцем О́птинским си́це:

Ра́дуйся, Моисе́е, избра́нный пустынножи́телю;

ра́дуйся, ста́рчества О́птинскаго насади́телю.

Ра́дуйся, Анто́ние, богоуго́дный подви́жниче;

ра́дуйся, смире́ния и кро́тости наста́вниче.

Ра́дуйся, о́тче Льве, по Бо́зе пла́менный ревни́телю;

ра́дуйся, ста́рчества О́птинскаго возрасти́телю.

Ра́дуйся, ду́шу свою́ за ча́да положи́ти гото́вый;

ра́дуйся, во оби́тель Про́мыслом Бо́жиим приведе́нный.

Ра́дуйся, Мака́рие, высото́ смире́ния;

ра́дуйся, глубино́ прему́дрости ста́рческия.

Ра́дуйся, Исаа́кие, вертогра́да ста́рчества храни́телю;

ра́дуйся, оте́ческих заве́тов ве́рный исполни́телю.

Ра́дуйтеся, преподо́бнии Ста́рцы О́птинстии, богому́дрии наставницы ве́ры и благоче́стия!

Конда́к 4

Бу́рное мо́ре без ко́рмчаго никто́же мо́жет прейти́; изра́ильтяне же, Моисе́ом путеводи́мии, я́ко по су́ху преидо́ша е́. Сей проо́браз ста́рчества прие́мше, богоно́снии отцы́ О́птинстии, я́коже о́ный Моисе́й, чрез мо́ре жите́йское мно́гим ко спасе́нию путеводи́телие яви́лися есте́, указу́юще еди́н Путь, Христа́ Го́спода, Ему́же при́сно воспева́ем: Аллилу́иа.

И́кос 4

Слу́шаяй вас, Мене́ слу́шает, рече́ Госпо́дь Свои́м ученико́м, на про́поведь я́ посыла́я. И та́ко положе́но бысть свята́го ста́рчества основа́ние, да всяк ве́чныя жи́зни иски́й, вопроша́ет ста́рца своего́, да блага́я позна́ет во спасе́ние. Сие́ Боже́ственное уставле́ние ве́дуще, вы, святи́и Льве и Мака́рие, созда́сте ста́рчество на тве́рдем ка́мени смире́ния, те́мже восхва́лим Ста́рцев О́птинских си́це:

Ра́дуйтеся, любо́вию к бли́жним озаре́ннии;

ра́дуйтеся, благода́тию ста́рчества одаре́ннии.

Ра́дуйтеся, к Бо́гу ве́рнии путеводи́телие;

ра́дуйтеся, мно́гих душ просвети́телие.

Ра́дуйтеся, смире́нию Христо́ву науча́ющии;

Ра́дуйтеся, в пра́вде жи́ти нас укрепля́ющии.

Ра́дуйтеся, мона́шескаго жития́ ревни́телие;

ра́дуйтеся, послуша́ния до́брии учи́телие.

Ра́дуйтеся, на путь покая́ния наставля́ющии;

ра́дуйтеся, к любви́ Бо́жией всех возвыша́ющии.

Ра́дуйтеся, до́брии де́лателие виногра́да Христо́ва;

ра́дуйтеся, я́ко отве́рзеся вам Ца́рство Небе́сное.

Ра́дуйтеся, преподо́бнии Ста́рцы О́птинстии, богому́дрии наставницы ве́ры и благоче́стия!

Конда́к 5

Богоблаже́ннии отцы́ Моисе́е и Исаа́кие, ре́вностию о до́ме Бо́жием дви́жимии, неле́ностнии зижди́телие оби́тели яви́лися есте́, поло́жше во главу́ у́гла Ка́мень краеуго́лен. Сего́ ра́ди воздвиго́сте ди́вныя красоты́ хра́мы Бо́жия, иде́же мы ны́не воспева́ем: Аллилу́иа.

И́кос 5

Виде́ния и созерца́ния та́ин Боже́ственных сподо́бльшеся, яви́стеся благочи́ния церко́внаго приле́жнии ревни́телие и благоле́пия богослуже́ния рачи́телие, е́же жи́ти вам в дому́ Госпо́дни и зре́ти красоту́ его́. Те́мже и мы ны́не, услажда́ющеся красото́ю оби́тели О́птинския и разуме́юще изря́дное попече́ние ва́ше о ней, благода́рно вам взыва́ем:

Ра́дуйся, Анто́ние, усе́рдный скита́ строи́телю;

ра́дуйся, уде́ла Предте́чи Госпо́дня попечи́телю.

Ра́дуйся, Мака́рие, писа́ньми мно́гих просвети́вый;

ра́дуйся, слу́жбы церко́вныя украси́вый.

Ра́дуйся, Амвро́сие, ди́вно на возду́се моли́выйся;

ра́дуйся, в моли́тве сла́ву Бо́жию созерца́вый.

Ра́дуйся, богому́дрый наста́вниче и учи́телю,

ра́дуйся, Ша́мординския оби́тели созда́телю и окорми́телю.

Ра́дуйся, Иларио́не, заблу́ждших обраща́яй;

ра́дуйся, тех к та́инством церко́вным привлека́яй.

Ра́дуйся, Исаа́кие, оби́тели до́брый управи́телю;

ра́дуйся, и́ноков ве́рный путеводи́телю.

Ра́дуйтеся, преподо́бнии Ста́рцы О́птинстии, богому́дрии наставницы ве́ры и благоче́стия!

Конда́к 6

Пропове́дницы Истины яви́стеся, богоно́снии Ста́рцы О́птинстии, наставля́юще вся бли́жняя и да́льняя, я́ко столп есть и утвержде́ние и́стины Це́рковь Правосла́вная, ея́же вне никто́же мо́жет спасе́ние улучи́ти и жизнь ве́чную насле́дити. Си́це ва́ми науче́ннии, ко Го́споду взыва́ем ра́достно: Аллилу́иа.

И́кос 6

Возсия́сте све́том доброде́тельнаго жития́ и свет и́стиннаго богопозна́ния уясни́сте, изъясне́ние слове́с святы́х оте́ц нам яви́вше, к сим же и своя́ писа́ния оста́вивше. Сего́ ра́ди, уподо́бльшеся челове́ку домови́ту, и́же изно́сит от сокро́вища своего́ но́вая и ве́тхая, умно́жили есте́ тала́нты Влады́це Христу́ и просла́вистеся от Него́; мы же тщи́мся пе́ти вам такова́я:

Ра́дуйтеся, зако́на Бо́жия ревни́телие;

ра́дуйтеся, и́стиннаго любому́дрия рачи́телие.

Ра́дуйтеся, ключ разуме́ния нам подава́ющии;

ра́дуйтеся, две́ри и́стины отверза́ющии.

Ра́дуйтеся, прему́дрости Бо́жия сокро́вище;

ра́дуйтеся, слове́с Боже́ственных исто́чниче.

Ра́дуйтеся, све́та ева́нгельскаго сия́ние;

ра́дуйтеся, за́поведей Христо́вых соблюде́ние.

Ра́дуйтеся, писа́ний оте́ческих изъясни́телие;

ра́дуйтеся, благоче́стия насади́телие.

Ра́дуйтеся, да́нный вам тала́нт возрасти́вшии;

ра́дуйтеся, в ра́дость Влады́ки Христа́ вше́дшии.

Ра́дуйтеся, преподо́бнии Ста́рцы О́птинстии, богому́дрии наставницы ве́ры и благоче́стия!

Конда́к 7

Хотя́й угоди́ти Бо́гови, веле́ний Его́ яви́лся еси́ усе́рдный храни́тель, преподо́бне Мака́рие, соблюда́я за́поведь Госпо́дню: а́ще кто тя уда́рит в лани́ту десну́ю, обрати́ тому́ и другу́ю. Си́лою толи́каго смире́ния исхожда́ху ду́си нечи́стии от одержи́мых те́ми. Мы же, о́браз зря́ще сей смиренному́дрия, сла́вим Бо́га: Аллилу́иа.

И́кос 7

Но́вых ви́дяще избра́нников Бо́жиих, притека́ху к вам люде́й мно́жества, ча́юще сове́та и благослове́ния, утеше́ния же и исцеле́ния. Вы же всем вся яви́лися есте́: гре́шныя на путь покая́ния наста́вльше, малове́рныя утверди́вше, стра́ждущим спострада́вше, немощны́м исцеле́ния дарова́вше. Те́мже и нас укрепля́ете пе́ти вам:

Ра́дуйся, Мака́рие, зло́бу диа́волю победи́вый;

ра́дуйся, того́ смире́нием низложи́вый.

Ра́дуйся, Амвро́сие, в боле́знех долготерпели́вый;

ра́дуйся, сле́зы стра́ждущих изсуши́вый.

Ра́дуйся, Ио́сифе, свята́го Амвро́сия прее́мниче,

ра́дуйся, по до́брем учи́тели мона́хов наста́вниче.

Ра́дуйся, Цари́цы Небе́сныя люби́миче блаже́нный,

ра́дуйся, Е́ю от одра́ боле́зни возста́вленный.

Ра́дуйся, Варсоно́фие, сла́ву земну́ю презре́вый,

ра́дуйся, во́инству Царя́ Небе́снаго причте́нный.

Ра́дуйся, незри́мых враго́в победи́телю,

ра́дуйся, прозорли́вый душ врачева́телю.

Ра́дуйтеся, преподо́бнии Ста́рцы О́птинстии, богому́дрии наставницы ве́ры и благоче́стия!

Конда́к 8

Стра́нников и прише́льцев себе́ на земли́ бы́ти помышля́юще, святы́й Амвро́сие со ученики́, те́сный путь служе́ния бли́жним избра́сте. Сего́ ра́ди яви́шася на вас дарова́ния духо́внаго разсужде́ния, теле́с исцеле́ния, суде́б Бо́жиих тайнозре́ния, душ изнемога́ющих врачева́ния. Си́ми да́ры а́ки мре́жами мно́жество душ уловля́юще, Святе́й Тро́ице воспева́ли есте́ песнь: Аллилу́иа.

И́кос 8

Всем се́рдцем, душе́ю и мы́слию Бо́га возлюби́вше, не то́кмо утеше́ния тре́бующих николи́же оставля́сте, поле́зная на потре́бу коему́ждо подаю́ще, но и все вре́мя жития́ моли́тве прилежа́ще, и́стиннаго богомы́слия сподо́билися есте́, преподо́бнии, посто́м и моли́твою, нестяжа́нием и чистото́ю, разсужде́нием и ми́лостию украше́ннии, слы́шите от нас сицева́я:

Ра́дуйтеся, всегда́ пред Го́сподем ходи́вшии;

ра́дуйтеся, от дея́ния к созерца́нию восте́кшии.

Ра́дуйтеся, тяготы́ мно́гих поне́сшии;

ра́дуйтеся, та́ко зако́н Христо́в испо́лнившии.

Ра́дуйтеся, бли́жнему блага́я иска́вшии;

ра́дуйтеся, тех не́мощи любо́вию покрыва́вшии.

Ра́дуйтеся, си́лу вра́жию низложи́вшии;

ра́дуйтеся, ко́зни бесо́в сокруши́вшии.

Ра́дуйтеся, лю́ди Бо́жия до́бре спаса́ющии;

ра́дуйтеся, мы́сленныя та́ти от тех отгоня́ющии.

Ра́дуйтеся, со́весть от грехо́в очища́ющии;

ра́дуйтеся, скорбь серде́чную облегча́ющии.

Ра́дуйтеся, преподо́бнии Ста́рцы О́птинстии, богому́дрии наставницы ве́ры и благоче́стия!

Конда́к 9

Всяк язы́к, всяк во́зраст, вся́ко сосло́вие хва́лит вы, собо́ре досточу́дный преподо́бных Ста́рцев: упасли́ бо есте́ ста́до Христо́во усе́рдно и неувяда́емыя венцы́ сла́вы от Пастыренача́льника прия́ли есте́. Те́мже и нас науча́ете повинова́тися ста́рцем и па́стырем, да, смиренному́дрие стяжа́вше, благода́ть обря́щем пе́ти Бо́гу: Аллилу́иа.

И́кос 9

Ка́ко боже́ственную ва́шу к челове́ком любо́вь изглаго́лем: до кро́ве бо подвиза́ющеся и ду́ши своя́ за ча́да полага́юще, служе́ния своего́ ника́коже оста́вили есте́. Мы же, предста́тельством ва́шим у Царя́ ца́рствующих оби́тели О́птинския узре́вше возрожде́ние, ча́ем и хра́мов душ наших обновле́ние улучи́ти, со умиле́нием вам глаго́люще:

Ра́дуйся, Некта́рие, блаже́нный наста́вниче,

ра́дуйся, гряду́щих прозорли́вый прови́дче.

Ра́дуйся, Исаа́кие, сла́вный преподобному́чениче,

ра́дуйся, тве́рдый крестоно́сче.

Ра́дуйся, Анато́лие, наро́да Бо́жия окормле́ние,

ра́дуйся, в годи́ну искуше́ний всех укрепле́ние.

Ра́дуйся, за ве́ру поруга́ния прие́мый,

ра́дуйся, в ми́ре дух твой Бо́гу преда́вый.

Ра́дуйся, Ни́коне, мона́хов кро́ткое утеше́ние,

ра́дуйся, испове́дниче многострада́льный.

Ра́дуйся, мно́жество скорбе́й претерпе́вый,

ра́дуйся, сумня́щихся в Правосла́вии утверди́вый.

Ра́дуйтеся, преподо́бнии Ста́рцы О́птинстии, богому́дрии наставницы ве́ры и благоче́стия!

Конда́к 10

Спа́са ми́ра ве́рнии ученицы́ яви́стеся, богоблаже́ннии, благоче́стно во Христе́ пожи́вшии: о́ви у́бо в труде́х зижди́тельных, о́ви же в не́мощех многоболе́зненных, о́ви же в гоне́ниих непра́ведных; проидо́сте путь притру́днаго сего́ жития́ и многоплаче́внаго, о́браз нам подаю́ще, ка́ко достои́т в ско́рбех пе́ти Го́споду Сил: Аллилу́иа.

И́кос 10

Стена́ есте́ Це́ркве Правосла́вныя, забра́ло же неруши́мое честна́го и́ночества: вся бо ору́жия Бо́жия прие́мше и обо́лкшеся в броня́ пра́вды, и нас ве́рно науча́ете, ка́ко щит ве́ры, шлем спасе́ния и меч духо́вный, глаго́л Бо́жий обоюдуо́стрый, восприима́ти подоба́ет. Помина́юще вас я́ко наста́вников, усе́рдно мо́лимся, да сподо́бит Госпо́дь подража́ти ве́ре ва́шей и вопити :

Ра́дуйтеся, му́дрости Бо́жией науча́ющии;

ра́дуйтеся, вода́ми жи́зни напая́ющии.

Ра́дуйтеся, мона́шествующих укрепле́ние;

ра́дуйтеся, священнои́ноков вспоможе́ние.

Ра́дуйтеся, во оби́тели ва́шей незри́мо пребыва́ющии;

ра́дуйтеся, чад свои́х не оставля́ющии.

Ра́дуйтеся, ско́рии в ско́рбех помо́щницы;

ра́дуйтеся, неусы́пнии оби́тели охрани́телие.

Ра́дуйтеся, покро́вом Всецари́цы осене́ннии;

ра́дуйтеся, Ду́ха Свята́го сосу́ди избра́ннии.

Ра́дуйтеся, снасле́дницы Ца́рствия Христо́ва;

ра́дуйтеся, по благода́ти сы́нове Отца́ Небе́снаго.

Ра́дуйтеся, преподо́бнии Ста́рцы О́птинстии, богому́дрии наставницы ве́ры и благоче́стия!

Конда́к 11

Пе́ние от серде́ц на́ших износи́мое сподо́бльшеся приноси́ти вам, отцы́ преподо́бнии, пред честны́ми моща́ми ва́шими, недоумева́ем, ка́ко досто́йно просла́вити просла́вльшаго вас, ди́внаго во святы́х Свои́х Бо́га на́шего. То́чию моли́твами ва́шими укрепля́еми, немо́лчно вопие́м Ему́: Аллилу́иа.

И́кос 11

Светоза́рныя лучи́ Со́лнца Пра́вды, столпи́ благоче́стия, достиза́ющии Небесе́, вои́стину яви́лися есте́, отцы́ на́ши преподо́бнии! Ны́не же, во Оби́телех Небе́сных наслажда́ющеся, Престо́лу Святы́я Тро́ицы предстоите́, но и нас недосто́йных не оставля́ете, дар многоце́нен нам яви́вше цельбоно́сныя мо́щи ва́ша, к ни́мже притека́юще, зове́м:

Ра́дуйтеся, Моисе́е со Анто́нием, опло́те ста́рчества;

ра́дуйся, о́тче Льве, ста́рчества ко́реню кре́пкий.

Ра́дуйся, Мака́рие, о́бразе смиренному́дрия;

ра́дуйся, Исаа́кие, домоправи́телю Влады́ки Христа́.

Ра́дуйся, Иларио́не, душ и теле́с целе́бниче;

ра́дуйся, Анато́лие, моли́твы свети́льниче.

Ра́дуйся, Амвро́сие, благоуха́нный кри́не ста́рчества;

ра́дуйся, Ио́сифе, блага́го ко́рене отра́сле до́брая.

Ра́дуйся, Варсоно́фие, до́блий стратила́те Христо́в;

ра́дуйся, Анато́лие, уте́шителю скорбя́щих.

Ра́дуйся, Некта́рие, прозорли́вче и те́плый моли́твенниче;

ра́дуйтеся, Исаа́кие со Ни́коном, сла́внии му́ченицы и испове́дницы.

Ра́дуйтеся, преподо́бнии Ста́рцы О́птинстии, богому́дрии наставницы ве́ры и благоче́стия!

Конда́к 12

Благода́ть Бо́жию прие́мшии, Ста́рцы преподо́бнии, тече́ние жития́ проидо́сте в по́двизех и доброде́телех, не иму́ще зде пребыва́ющаго гра́да, но гряду́щаго взыску́юще, его́же и достиго́сте, Го́рняго о́наго прекра́снаго Иерусали́ма, иде́же с ли́ки А́нгелов во све́тлости неизрече́нней пое́те Бо́гу: Аллилу́иа.

И́кос 12

Пою́ще и пра́зднующе всесве́тлую па́мять ва́шу, отцы́ пресла́внии, почита́ем труды́ и лише́ния, ско́рби и боле́зни, гоне́ния и страда́ния ва́ша: не то́чию бо о́вцы ста́да Христо́ва укрепи́сте, но и ве́ры Христо́вы испове́дницы бы́сте. Те́мже и, блаже́нств ева́нгельских прича́стницы яви́вшеся, слы́шите воспева́емая вам сицева́я:

Ра́дуйтеся, нището́ю ду́ха бога́тии;

ра́дуйтеся, мно́гаго ра́ди пла́ча уте́шеннии.

Ра́дуйтеся, насле́дницы земли́ кро́тких;

ра́дуйтеся, обре́тшии пра́вду Христо́ву.

Ра́дуйтеся, я́ко поми́лование улучи́вшии;

ра́дуйтеся, чи́стым се́рдцем Бо́га зря́щии.

Ра́дуйтеся, дух ми́рен стяжа́вшии;

ра́дуйтеся, мно́жество душ тем спаса́вшии.

Ра́дуйтеся, гоне́ние за пра́вду Бо́жию претерпе́вшии;

ра́дуйтеся, в Небе́сное Ца́рствие возше́дшии.

Ра́дуйтеся, гони́мии от неве́рных на земли́;

ра́дуйтеся, я́ко мзда ва́ша мно́га на Небесе́х.

Ра́дуйтеся, преподо́бнии Ста́рцы О́птинстии, богому́дрии наставницы ве́ры и благоче́стия!

Конда́к 13

О, вели́цыи уго́дницы Бо́жии, преподо́бнии Ста́рцы О́птинстии! Ми́лостивно приими́те от нас сие́ хвале́ние, с любо́вию вам ны́не приноси́мое, и те́плым ва́шим хода́тайством ко Го́споду испроси́те нам в ве́ре утвержде́ние, покая́ние и во́ли Бо́жией после́дование, да изба́вленнии му́ки ве́чныя, ку́пно с ва́ми воспева́ем Бо́гу: Аллилу́иа.

Моли́тва

О, преподо́бнии и богоно́снии отцы́ на́ши, Ста́рцы О́птинстии, богому́дрии учи́телие ве́ры и благоче́стия, столпи́ и светильницы всем взыску́ющим спасе́ния и жи́зни ве́чныя: Льве, Мака́рие, Моисе́е, Анто́ние, Иларио́не, Амвро́сие, Исаа́кие, Анато́лие, Ио́сифе, Варсоно́фие, Анато́лие, Некта́рие, Ни́коне испове́дниче и преподобному́чениче Исаа́кие, мо́лим вас при́сно мы, недосто́йнии, да сохрани́т Христо́с Бог предста́тельством ва́шим Це́рковь Свою́ Святу́ю, страну́ Росси́йскую, оби́тель О́птинскую и вся́кий град и страну́, иде́же сла́вится и правосла́вно испове́дуется и́мя Его́ Боже́ственное.

Моли́теся о нас, о преподо́бнии Ста́рцы О́птинстии, да у́зрим беззако́ния на́ша и принесе́м пред Го́сподом на́шим Иису́сом Христо́м покая́ние многосле́зное, да очи́стит мно́гия грехи́ на́ша и да́рует нам времена́ ми́рная и ко спасе́нию благоуспе́шная, да укроти́тся суета́ ве́ка сего́ под кре́пкую ру́ку Бо́жию, я́ко да стяжéм дух ми́ра, кро́тости, братолю́бия и милосе́рдия ко стра́ждущим.

О, преподо́бнии, моли́те и Ма́терь Све́та, Цари́цу Небе́сную, Пречи́стую Богоро́дицу, да отве́рзет две́ри милосе́рдия Сы́на Своего́ и Бо́га на́шего и да сподо́бит и нас до́браго отве́та на Стра́шнем Суди́щи, ве́чных мук да изба́вит и ку́пно с ва́ми да удосто́ит во Ца́рствии Небе́снем сла́вити и воспева́ти пречестно́е и великоле́пое и́мя Отца́, и Сы́на, и Свята́го Ду́ха во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Икона оптинских старцев — значение, в чем помогает

Благочестивые святые из Оптиной пустыни — известные светила веры православной, жившие в 18-20-х столетиях. Они предрекали революцию, учили народ, как жить для Бога, а не для своей выгоды. Икона оптинских старцев показывает их всех вместе — как они предстоят сейчас перед Богом, молясь за свою Родину.


Великие подвижники

Всего известно 12 старцев, которые изображены на иконе, она называется «Собор», т.е. когда все собираются (также именуется и праздник в честь святых отцов):

  • Иеромонахи все проживали и служили в Оптиной пустыни, кто-то имел высокую должность, кто-то был наставником в молитвенном делании, стяжал дар прозорливости и чудотворения, но все были настоящими духовными лидерами;
  • на заднем плане видна Оптина пустынь (монастырь);
  • старцы все представлены в облачении (монахов в нем и хоронят), в руках держат либо книги, либо свитки, у некоторых в руках — крест;
  • над всей композицией возвышается образ Пречистой Девы (тип Оранта — молящаяся), она изображена на другом фоне, не на золотом, а на синем. Это знак того, что святые пребывают на Небесах в другой реальности, непохожей на земную.

Каждый подвижник имел собственные подвиги, которые подробно описаны в православной литературе. Особенно прославились некоторые своими краткими поучениями, богословскими трудами, предсказаниями. Многие принимали паломников, оптинские старцы написали очень известную молитву, состоящую из 12 стихов, которая сегодня есть практически в каждом молитвослове.

Молитвенники о народе Божием

Образ помогает сосредоточиться на молитве, которая является главным утешением для монахов, как и для мирян. Значение оптинских старцев для российской истории очень велико — они начали возрождение духовности, напомнили народу о том, что он имеет главное сокровище — свою веру.

Перед иконой надо просить, чтобы старцы молились к Господу о прощении ваших грехов, чтобы помогли стяжать дары Святого Духа — смирение, терпение — которые ведут к спасению души. Многие находят поучительным чтение духовной переписки, наставлений великих святых. Это духовное достояние нашего народа. Старцы, чей образ сохранился на иконах, очень любили не только своих братьев-монахов, но и для мирян оставили много поучений, пропитанных любовью и теплотой. Писали о разном:

  • о значении веры, основных истинах православия;
  • что является целью жизни христианина;
  • каким должен быть пост, угодный Богу;
  • как развивать таланты, данные Господом;
  • какие опасности встречаются на духовном пути.

На иконе оптинские старцы предстоят Матери Божией — в этом и вся суть монашеской жизни. Достойные мужи положили всю свою жизнь на алтарь веры, всем православным следует по возможности подражать им как делами во славу Божию, так и усердием в молитвах.

  • Икона Геронтисса
  • Икона Божьей Матери «Умиление» —
  • Икона «Троеручица» — https://bogolub.info/ikona-troeruchica-znachenie-chem-pomogaet-kak-molitsya/

Молитва преподобным отцем и старцем, в Оптиной пустыни просиявшим

О велицыи угодницы Божии, столпи и светильницы Земли Российстей, преподобнии и богоноснии отцы наши Оптинстии, Льве, Макарие, Моисее, Антоние, Иларионе, Амвросие, Анатолие, Исаакие и Иосифе, Варсонофие, Анатолие, Нектарие, Никоне и Исаакие, по закону Евангельскому Господа Бога всем сердцем и всею душею и всем разумением возлюбившии и всему народу Божию во спасение бывшии; сего ради под покров Пресвятыя Владычицы нашея Богородицы во обитель Оптину, покаявшимся разбойником основанную, притекшии, путём тесным и прискорбным смирения и самоукорения до конца дней ваших ходившии, темже убо благодатныя дары святаго Духа преизобильно стяжавшии; старых и младых, знатных и препростых, мудрых века сего и худоумных, никогоже от грядущих к вам ижденувшии, николиже тща и неутешна отпустившии, но светом истины Христовы всех просветившии и духовно воскресившии, ближних ваших, яко себе самех, возлюбившии и тех в сердце своем вместившии, по словеси Апостола, пророчествующе и назидающе, увещающе и утешающе. Умолите Милосердаго Господа, во обитель райскую разбойника благоразумнаго с собою вземшаго, даровати нам, недостойным, яко работником единонадесятаго часа, дух сокрушения, сердца очищение, уст хранение, правоту деяний, мудрование смиренное, слезы покаяния, веру непостыдную, любовь нелицемерную, мир душевный и здравие телесное, да предстательством вашим сподобит нас Господь добраго ответа на Страшнем Судищи Своем, вечных мук избавляя, и царствия Небеснаго купно с вами да удостоит во веки веков. Аминь.

Отличная статья 0
Читайте далее:

Русская Православная Церковь

Сердце наше наполняется неизъяснимой радостью, и от избытка сердца говорят уста (Лк. 6, 45) о величии духовного подвига, святости жизни и божественной славе, евангельской простоте и деятельной жертвенной любви старцев Оптиной обители, которая простиралась на всех приходивших к ним в скорбях и радостях за помощью и советом.

В течение целого столетия Оптина была источником духовного просвещения для всего русского общества: от некнижных простецов до философов и писателей, от крестьян до царственных особ, от монашествующих до церковных иерархов.

Для всех приходивших сюда монастырь был целебным источником, врачевавшим душевные раны; всякий паломник уходил отсюда просветленным и преображенным, укрепленным духовно, на всю жизнь записав на скрижалях своего сердца евангельскую любовь и святость жизни оптинских монахов. Воистину дивен подвиг их жизни, он вписан в летопись российской святости.

В прославлении… угодников Божиих мы усматриваем особое благословение Божие к нам, действие божественной благодати, укрепляющей каждого человека и проявляющейся видимым образом через свои избранные сосуды на земле. Мы видим свидетельство непрерываемой связи времен, которое проявляется через духовный опыт старцев Оптиной пустыни.

Иеросхимонах Лев (Наголкин) (1768-1841) — первый основатель и вдохновитель оптинского старчества. Выражением евангельской любви была вся жизнь этого старца, проходившая в самоотверженном служении Богу и ближним. Своими подвигами, непрестанной молитвой и богоподражательным смирением он стяжал обильные дары Святого Духа.

Иеросхимонах Макарий (Иванов) (1788-1860) старчествовал в Оптиной пустыни в одно время с преподобным Львом, а после его кончины до самой своей смерти нес великий и святой подвиг старческого окормления. С именем старца Макария связано начало издания в монастыре святоотеческих трудов, которое объединило вокруг обители лучшие духовные и интеллектуальные силы России. Под его духовным руководством находилась не только Оптина пустынь, но и многие другие монастыри, а письма к монашествующим и мирянам, изданные обителью, стали бесценным руководством для каждого христианина в духовной жизни.

Схиархимандрит Моисей (Путилов) (1782-1862) явил удивительный пример сочетания строгого подвижничества, смирения и нестяжания с мудрым управлением обителью и широкой благотворительной деятельностью. Именно благодаря его безграничному милосердию и состраданию к бедным обитель давала приют множеству странников. При схиархимандрите Моисее были воссозданы старые и построены новые храмы и здания обители. Своим видимым расцветом и духовным возрождением Оптина пустынь обязана мудрому настоятельству старца Моисея.

Схиигумен Антоний (Путилов) (1795-1865) — брат и сподвижник схиархимандрита Моисея, смиренный подвижник и молитвенник, через всю жизнь терпеливо и мужественно несший крест телесных болезней. Он всемерно способствовал деланию старчества в скиту, которым руководил в течение 14 лет. Письменные наставления преподобного старца являются дивным плодом его отеческой любви и дара учительного слова….

Иеросхимонах Амвросий (Гренков) (1812-1891) — великий подвижник земли Русской, святость и богоугодность жития которого Бог засвидетельствовал многими чудесами, а православный верующий народ — искренней любовью, почитанием и благоговейным обращением к нему в молитве…

Иеросхимонах Иларион (Пономарев) (1805-1873) — ученик и преемник старца Макария. Будучи ревностным защитником и проповедником православной веры, он сумел возвратить в лоно Православной Церкви многих заблудших и отпавших от православной веры.

Иеросхимонах Анатолий (Зерцалов) (1824-1894) — скитоначальник и старец, наставлял в духовной жизни не только иноков Оптиной пустыни, но также насельниц Шамординской женской обители и других монастырей. Являясь пламенным молитвенником и подвижником, он был для всех приходящих к нему чутким отцом, терпеливым учителем, всегда делясь сокровищем мудрости, веры и особой духовной радости. Старец Анатолий обладал удивительным даром утешения.

Схиархимандрит Исаакий (Антимонов) (1810-1894) — приснопамятный настоятель Оптиной пустыни, сочетавший в себе твердое управление обителью и тончайшее искусство пастырского руководства со смиренным послушанием великим Оптинским старцам и высоким подвижничеством. Делом жизни схиархимандрита Исаакия было хранение и утверждение в обители духовных заветов старчества.

Иеросхимонах Иосиф (Литовкин) (1837-1911) — ученик и духовный преемник преподобного Амвросия, явивший образ великого смирения, незлобия, непрестанной умносердечной молитвы, старец не раз удостаивался явления Божией Матери. По воспоминаниям современников, многие еще при жизни иеросхимонаха Иосифа видели его озаренным благодатным божественным светом.

Схиархимандрит Варсонофий (Плиханков) (1845-1913) — скитоначальник, о котором старец Нектарий говорил, что благодать Божия в одну ночь из блестящего военного сотворила великого старца. Не жалея самой жизни, он исполнял свой пастырский долг в русско-японской войне. Старец обладал необыкновенной прозорливостью, ему открывался внутренний смысл происходящих событий, он видел сокровенность сердца пришедшего к нему человека, с любовью пробуждая в нем покаяние.

Иеросхимонах Анатолий (Потапов) (1855-1922), прозванный в народе утешителем, был наделен Господом великими благодатными дарами любви и утешения страждущих, прозорливости и исцеления. Смиренно неся свое пастырское служение в тяжелые дни революционной смуты и безбожия, старец утверждал своих духовных чад в решимости даже до смерти быть верными святой православной вере.

Иеросхимонах Нектарий (Тихонов) (1856-1928) — последний соборно избранный Оптинский старец, который подвигом непрестанной молитвы и смирения обрел величайшие дары чудотворения и прозорливости, нередко скрывая их под видом юродства. Во дни гонений на Церковь, сам находясь в изгнании за исповедание веры, неустанно окормлял верующих.

Иеромонах Никон (Беляев) (1888-1931) ближайший ученик старца Варсонофия, пламенный молитвенник и любвеобильный пастырь, самоотверженно исполнявший старческое служение уже после закрытия Оптиной пустыни, претерпевший мучения от безбожников и скончавшийся в изгнании, как исповедник.

Архимандрит Исаакий II (Бобриков) (1865-1938) — последний настоятель Оптиной пустыни, испытавший всю тяжесть разорения и поругания святой обители. Неся свой крест настоятельского служения в годы испытаний и скорбей, он был исполнен несокрушимой веры, мужества и всепрощающей любви. Этот святой старец четырежды претерпел тюремное заключение и увенчал свою исповедническую жизнь мученичеством за Христа.

Возлюбленные! В наши непростые дни, когда все мы ощущаем на себе сложности жизни и происходящие в Отечестве перемены, когда оскуде преподобный и умалишася истины от сынов человеческих (Пс. 11, 2), каждый христианин всем своим сердцем должен почувствовать, сколь благодатны и вдохновенны светлые образы великих Оптинских старцев, сколь яркий свет подлинно евангельской жизни излучают они на современную нам Русь, подавая пример искренней веры, надежды и любви, свидетельствуя, что Христос вчера и сегодня и во веки Тот же (Евр. 13, 8), пример жертвенного служения ближним и дальним, пример беззаветной преданности православному Отечеству нашему.

Памятуя евангельскую заповедь поминать наставников наших и подражать вере их (Евр. 13, 7), поспешим сегодня в молитве припасть к иконе старцев Оптинских, …которые молятся о всех нас, а наипаче о богохранимом крае, перед Престолом Всевышнего о даровании всем нам сил в несении жизненных испытаний, чтобы имели мы мир душевный, чистоту сердечную и проводили жизнь в целомудрии и святости, сохраняя единство духа в союзе мира (Еф. 4, 3).

Из слова Святейшего Патриарха Московского и всея Руси Алексия II в день прославления Собора старцев Оптинских (Свято-Введенский собор Оптиной пустыни, 26 июля 1996 года)

СОБОР ОПТИНСКИХ СТАРЦЕВ

Собор преподобных Оптинских старцев

Собор Оптинских старцев, церковное празднование памяти преподобных старцев Оптинских

Память 11 октября, 10 октября (РПЦЗ )

В 1988 году по решению Поместного Собора Русской Православной Церкви состоялось прославление преподобного Амвросия Оптинского.

В 1990 году «Со­бо­р пре­по­доб­ных отцев старцев, в Оптиной пустыни просиявших» был прославлен и внесён в календарь РПЦЗ

26-27 июля 1996 года 13 оптинских старцев были причислены к лику местночтимых святых Оптиной пустыни. Общее соборное празднование им было установлено 11 октября.

10 июля 1998 года были обретены мощи преподобного Амвросия вместе с мощами ещё шести оптинских старцев.

В 2000 году преподобные оптинские старцы были прославлены Архиерейским Собором Русской Православной Церкви для общецерковного почитания.

В Собор входят:

В Службе преподобным отцам Оптинским (1990 г., РПЦЗ) в четвертом тропаре первой песни канона упоминается ещё один подвижник — преподобный Феодор Свирский (+ 1822): «Слезáми мно́гими и ско́рбным житиéм Фео́дор, и́нок Сви́рский, зла́я претерпе́, обáче твeрд и кре́пок сый умо́м, в боле́знех сы́на Льва духо́вно породи́». При этом его имя отсутствует в канонизационном акте .

Молитвословия

Тропарь, глас 5

Правосла́вныя ве́ры свети́льницы,/ мона́шества непоколе́бимии столпи́,/ земли́ Росси́йския уте́шителие,/ преподо́бнии ста́рцы О́птинстии,/ любо́вь Христо́ву стяжа́вшии/ и ду́ши своя́ за ча́да полага́вшии,/ моли́теся ко Го́споду,/ да утверди́т земно́е оте́чество ва́ше в правосла́вии и благоче́стии// и спасе́т ду́ши на́ша.

Ин тропарь, глас 4 (из службы, составленной в Оптиной пустыни)

Введе́ния пресла́внаго оби́тель,/ О́птина пу́стынь достоблаже́нная,/ при́сно упова́ющая на ми́лость Богома́тери,/ наполня́ема реко́ю, теку́щею в живо́т ве́чный,/ возрасти́вше чу́дное дре́во ста́рчества,/ уподо́билася еси́ гра́ду, соше́дшему с небе́с,/ иде́же Бог обита́ет с челове́ки,/ отира́я с оче́й их вся́кую сле́зу,/ те́мже возлику́ем, бра́тие,/ Христа́ Царя́ и Бо́га на́шего воспои́м/ и Влады́чицу Ми́ра Пречи́стую Де́ву воссла́вим,/ я́ко дарова́ нам приста́нище во спасе́ние// и наста́вников отце́в преподо́бных.

Кондак, глас 3

Вои́стину ди́вен Бог во святы́х Свои́х,/ Пу́стынь О́птину я́коже вертогра́д ста́рчества яви́вый,/ иде́же богопросвеще́нии отцы́,/ та́йная се́рдца челове́ческаго ве́дуще,/ наро́да Бо́жия печа́льницы до́блии яви́шася:/ си́и бо на путь покая́ния грехо́м отягоще́ннныя наста́виша,/ в ве́ре коле́блющияся све́том Христо́ва уче́ния просвети́ша/ и Бо́жии прему́дрости научи́ша,/ стра́ждующим и немощны́м спостра́даша и исцеле́ния дарова́ша./ Ны́не же, во сла́ве Бо́жии пребыва́ющее,// мо́лятся непреста́нно о душа́х на́ших.

Ин кондак, глас 1 (из службы, составленной в Оптиной пустыни)

Кре́пкаго ко́рене мона́шеского жи́тельства /о́трасли благоче́стия яви́лися есте,/ преподо́бнии отцы́ О́птины пу́стыни,/ и я́ко многопло́дный вертогра́д возрасли́ есте́,/ пита́юще дара́ми своея́ свя́тости/ а́лчущия и жа́ждущия пра́вды Бо́жия,/ осеня́юще Оте́чество на́ше правосла́вное/ моли́твами и предста́тельством пред Престо́лом Бо́га Вы́шняго./ Те́мже приле́жно взыва́ем вам си́це:/ не оста́вите нас в ско́рбех и боле́знех,/ ча́ющих от вас по́мощи// и избавле́ния от вся́ких бед и напа́стей.

Использованные материалы

  • Из слова патриарха Московского и всея Руси Алексия II в день прославления Собора старцев Оптинских, Свято-Введенский собор Оптиной пустыни, 26 июля 1996:
  • «Преподобный Макарий Оптинский,» страница православной энциклопедии Азбука веры:
  • Минея. Октябрь, изд. Московской Патриархии, с. 896 (тропарь, кондак):
  • Служба Оптинским старцам (Россия) // Блог священника Максима Плякина (ин тропарь, ин кондак, Оптина пустынь):

Троицкїй Православный Русскїй Календарь на 2014 г. — Свято-Троїцкий Монастырь. Тѵпографїѧ Пр. Іωва Почаевскагω въ Джорданвиллѣ, 2013 // Напечатано по благословенію Высокопреосвященнѣйшаго ИЛАРИОНА Митрополита Восточно-Американскаго и Нью Іоркскаго. — С. 136; Календарь на официальном сайте Кафедрального собора Святых Новомучеников и Исповедников Российских и Святителя Николая в г. Мюнхене (Русская Православная Церковь Заграницей), .

«Диакон Максим Плякин, Агиологические и канонические последствия воссоединения с РПЦЗ», страница ЖЖ пользователя sobor_voronezh, .